Úterní stávka od 17 do 19 hodin v několika přepravních uzlech se pošty dotkla jen interně a služby na pobočkách to nijak nenarušilo. Dvouhodinovou výstražnou stávku na den 19. 12. 2016 vyhlásily tři menší odborové svazy České pošty.
Ve sběrnách se pracuje především až v noci, kdy řidiči k večeru přivážejí balíky z pošt nebo internetových obchodů. Balíky se pak třídí prakticky až do ranních hodin, kdy s nimi šoféři opět vyrážejí dál. Zaměstnanci si tak de facto stávku stejně sami odpracují.
"Rozumím tomu, proč se odboráři rozhodli uskutečnit stávku takto mírným a rozumným způsobem, aby prakticky nenarušila běžný provoz pošty. V předvánočním období pošta už tradičně čelí silné kritice. Případné problémy na pobočkách a zloba zákazníků by budoucí vyjednávací pozici odborářů určitě neprospěly. Stávka se ještě spíše projeví ve větším počtu nedoručených zásilek, které si lidé budou muset vyzvedávat přímo na pobočkách," říká Miroslav Michalko, ředitel přepravní služby Zaslat.cz.
Odchod zákazníků od České pošty je patrný již posledních několik let. A interní problémy České pošty zájem o soukromé přepravní služby nabízející více variant dopravy, ještě zvyšují
Protestu kvůli požadavku na zvýšení mezd o 2500 Kč měsíčně se zúčastnilo kolem 6000 lidí, tedy pětina zaměstnanců podniku.
Článek Poslat balík na Zaslat.cz ze dne úterý 20. prosince 2016
Odboráři České pošty zvolili mírnou formu protestu
Poslat balík podle nejvýhodnější nabídky přepravců je snadné