V obou případech je nutné se zaměřit na pozitivní zkušenosti a emoce. Právě této problematice se věnovaly dvě nedávné digitální konference pořádané společností SAP - Customer Experience Summit a Human Experience Summit.
Změnu spotřebitelského chování podle průzkumu společnosti Kantar očekává 93% vedoucích pracovníků. Více než tři čtvrtiny spotřebitelů zaznamenalo dopady na rozpočet svých domácností a polovina se z nejrůznějších důvodů cítí znepokojena.
Právě v takových situacích se lidé více zaměřují na to, co nakupují - nejde ovšem jen o samotnou cenu, ale i o hodnotu daného produktu či služby.
Zákazníci ocení personalizovaný zážitek
Pandemie změnila nákupní zvyklosti spotřebitelů. Díky digitálním řešením se společnosti mohou těmto změnám přizpůsobit, oslovit různé skupiny zákazníků a poskytnout jim nové zážitky i emoce. Ty, které dokáží náladu svých zákazníků předvídat a zaměří se na budování pozitivní zkušenosti a emoce svých zákazníků, čeká růst a vyšší tržby.
Technologie při budování pozitivní zákaznické zkušenosti využívá například společnost Adidas Runtastic vyvíjející aplikace a služby pro sledování sportovních aktivit. Její obchodní model je založen hlavně na propojení s uživateli a jejich fitness aktivitami.
V době, kdy kvůli pandemii došlo k uzavření sportovních center, umožnila firma svým zákazníkům bezplatný 90denní přístup k prémiovému účtu. Následně nasadila mobilní technologii Emarsys z portfolia SAP Customer Experience, která umožňuje efektivnější a osobnější komunikaci se svými zákazníky.
Díky ní chce v následujících měsících posílit interakci s uživateli a jejich personalizaci v reálném čase větší diverzifikací zpráv zaměřených na jednotlivce v různých fázích cvičení.
Péče o zaměstnance na dálku
Výrazné změny přinesla pandemie i do oblasti péče o zaměstnance, kteří jsou nejdůležitějším prvkem obchodní strategie každé firmy. Změny charakteru lidské práce vlivem technologií, většinová práce z domácích kanceláří a nutnost vést týmy na dálku přiměly řadu společností digitalizovat i oblast HR a zaměřit se na nové metody inteligentního řízení týmů a zvyšování angažovanosti i motivace zaměstnanců.
Například s pomocí cloudového řešení SAP SuccessFactors dosáhla i samotná společnost SAP historicky nejvyšší úrovně spokojenosti zaměstnanců s personálními službami poskytovanými centrem podnikových služeb SAP Services.
Stejně jako v případě zákazníků se stalo klíčovým tématem budování pozitivní zkušenosti. Důležitou součástí je v tomto ohledu i koučování, mentoring a podpora zaměstnanců v pracovním i osobním životě.
Článek SAP ČR,spol. s r.o. ze dne čtvrtek 27. května 2021
Digitalizace se v éře akcelerační ekonomiky stává byznysovou službou
Draslovka přechází na novou generaci cloudových systémů SAP
SAP Labs buduje v Brně oddělení zaměřené na analýzu firemních procesů
B2B portál na platformě SAP Commerce Cloud
Digitální transformace s podporou nových SAP produktů a služeb
Rekordní počet udělených grantů SAP iniciativy Meet and Code 2021
Digitální transformace podnikání aktuálně hýbe všemi obory
Digitální transformace na SAP Industry Days 2021
SAP iniciativa Meet and Code 2021 opět podporuje digitální vzdělávání mladých
Google Cloud je strategickým partnerem pro nabídku RISE with SAP
Projekt Everest získal ocenění v soutěži SAP Quality Awards
Flexibilní volba místa a času práce podle individuálních potřeb
Inovace SAP s vizí podnikatelské komunity
Dopady digitalizace na chování spotřebitelů a zaměstnanců
SAP software pomáhá s přípravou NHL zápasů
Aktuální trendy v oblastech zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti
Automatizovaná SAP řešení pomáhají zrychlit proces očkování
Digitální HR v cloudu pomáhá se standardizací a optimalizací řízení lidských zdrojů
RISE with SAP - nové řešení na podporu digitální transformace
Bezpečná, moderní a dlouhodobě udržitelná řešení pro efektivní veřejnou správu
SAP technologie pro moderní stát
Vývoj podnikových aplikací bez nutnosti programování
Efektivní řízení kontaktu se zákazníky s podporou nové generace SAP Customer Data Platform
SAP pomáhá snižovat dopady koronavirové krize
Digitální vzdělávání mladých s podporou SAP iniciativy Meet and Code 2020
Nové funkce SAP Business Technology Platform
Strategie SAP pro ekosystém dodavatelských řetězců
Lepší plánování podnikových zdrojů se SAP S/4HANA Cloud 2005
Ladislav Kučera v čele vedení HR týmu SAP ČR
Martin Janáček ze SAP Labs ČR viceprezidentem pro globální tým AIS
SAP vzdělávací iniciativa poskytuje bezplatnou digitální výuku
Bezplatná SAP řešení pomáhají v boji s pandemií koronaviru
Garance podpory a inovací SAP S/4HANA pro dalších 20 let
SAP opět posiluje v oblasti cloudových služeb
SAP S/4HANA urychluje digitalizaci procesů Deutsche Telekom
Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP iniciativy Meet and Code
ERP SAP s podporou eNeschopenka pro elektronickou komunikaci s ČSSZ
Projekt Embrace urychlí implementaci cloudových SAP řešení na platformě Azure
SAP S/4HANA Public Cloud s lokalizací pro český trh
Partnerství SAP a UNICEF pomáhá mladým lidem ze znevýhodněných komunit
Meet and Code - digitální vzdělávání pro děti a mládež s finanční podporou SAP
Rozšíření podnikových aplikací s podporou SAP Leonardo IoT
Zájem o cloudové služby i počet zákazníků SAP S/4HANA roste
SAP Labs Brno se podílí na vývoji globálních IT řešení
Core HR řešení v cloudu pro personalistiku FOXCONN CZ
Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP
Nové možnosti strojového učení a analytiky v portfoliu SAP Leonardo
Ochrana osobních údajů je pro SAP hlavní prioritou