Podle studie společnosti Forrester Research IS určený pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) využívá 56 % velkých společností v Evropě a Severní Americe, 17 % firem plánuje jeho pořízení do dvou let. Studie současbě potvrzuje vedoucí roli systému SAP CRM na tomto trhu.
Analýza Forrester Wave rovněž mapovala priority, které mají velké společnosti v oblasti řízení vztahů se zákazníky. Firmy působící na B2B trhu nejčastěji uváděly získání nových zákazníků (uvedlo 66 % respondentů), udržení stávajících zákazníků a zvýšení jejich loajality (63 %) a prodej více produktů či služeb stávajícím zákazníkům (50 %). V případě společností, které se orientují na koncové spotřebitele (B2C), je nejdůležitější prioritou udržení stávajících zákazníků a zvýšení jejich loajality (72 %), následuje zlepšování zkušeností zákazníků s výrobkem či službou (62 %) a získání nových zákazníků (45 %).
"Zákazníci jsou bezpochyby tím nejcennějším bohatstvím každé společnosti. Firmy neustále hledají cesty, jak získat nové zákazníky, jak u stávajících zvýšit loajalitu a jak zároveň udržet náklady na marketing, prodej a obsluhu zákazníků na udržitelné úrovni. Je proto poměrně překvapující, že systém pro řízení vztahů se zákazníky využívá v dnešní době jen 56 % velkých společností - právě CRM systém totiž pomáhá uvedené priority prakticky naplňovat. V České republice je míra využívání CRM nástrojů podle existujících odhadů ještě mnohem nižší, což tuzemské firmy bohužel v boji o zákazníky znevýhodňuje," řekl Ján Ferjo, Business Development Manager společnosti SAP pro region CEE.
CRM systémy - aktuální trendy
Analýza Forrester Wave ukázala, že mnoho společností se s nástupem krize rozhodlo zrušit nebo minimálně odložit své investice do CRM - nyní si však uvědomují, že to nebyl nejvhodnější krok a opět tyto investice plánují. Od CRM však nyní vyžadují více - postupně se tak rozšiřují možnosti nových systémů a přibývají nové funkce.
Jedním z aktuálních trendů je tlak na podporu mobilního přístupu k informacím. Společnosti vyžadují, aby k CRM systému bylo možno přistupovat kdykoliv, odkudkoliv a pomocí jakéhokoliv zařízení od smartphonů až po domácí počítače. Díky tomu mohou i obchodníci v terénu získat ty nejpodrobnější informace například o minulých objednávkách zákazníka, s nímž se právě chystají jednat.
Důležitým faktorem při výběru CRM je jeho dostupnost formou SaaS (Software-as-a-Service), je to jedna z prvních věcí, kterou zájemci o nový CRM systém sledují. Dokonce mnozí z nich uvažují o přechodu ze stávajícího systému na ten, který využívá principu SaaS.
Nejnovějším trendem v oblasti CRM je pak takzvané "social CRM", tedy propojování zákaznických systémů s možnostmi sociálních sítí. Ty používá stále větší množství stávajících i potenciálních spotřebitelů a často si jejich prostřednictvím vyměňují i zkušenosti s konkrétními výrobky či službami. Jak ovšem konstatuje analýza Forrester Wave, skutečná hodnota sociálních médií v podnikání je zatím nejasná.
SAP CRM zůstává vedoucím řešením na trhu
Výzkumu Forrester Wave se zúčastnilo 455 velkých společností z Evropy a Severní Ameriky. Do výzkumu bylo zařazeno osmnáct CRM systémů, které byly porovnávány podle 516 kritérií odrážejících požadavky firemních uživatelů. Po důkladné analýze všech systémů se potvrdilo, že na jejich špičku stále patří SAP CRM, který nabízí jedno z nejkomplexnějších řešení s největší užitnou hodnotou. SAP podle hodnocení studie stále pracuje na vylepšování své nabídky, celkové užitné hodnoty a snižování TCO (total cost of ownership). Forrester Wave také oceňuje jeho kvalitní uživatelské rozhraní a možnost přizpůsobení zobrazení požadavkům uživatele. Studie posuzovala nejnovější SAP CRM ve verzi 7.0.
Článek SAP ČR,spol. s r.o. ze dne úterý 17. srpna 2010
Digitalizace se v éře akcelerační ekonomiky stává byznysovou službou
Draslovka přechází na novou generaci cloudových systémů SAP
SAP Labs buduje v Brně oddělení zaměřené na analýzu firemních procesů
B2B portál na platformě SAP Commerce Cloud
Digitální transformace s podporou nových SAP produktů a služeb
Rekordní počet udělených grantů SAP iniciativy Meet and Code 2021
Digitální transformace podnikání aktuálně hýbe všemi obory
Digitální transformace na SAP Industry Days 2021
SAP iniciativa Meet and Code 2021 opět podporuje digitální vzdělávání mladých
Google Cloud je strategickým partnerem pro nabídku RISE with SAP
Projekt Everest získal ocenění v soutěži SAP Quality Awards
Flexibilní volba místa a času práce podle individuálních potřeb
Inovace SAP s vizí podnikatelské komunity
Dopady digitalizace na chování spotřebitelů a zaměstnanců
SAP software pomáhá s přípravou NHL zápasů
Aktuální trendy v oblastech zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti
Automatizovaná SAP řešení pomáhají zrychlit proces očkování
Digitální HR v cloudu pomáhá se standardizací a optimalizací řízení lidských zdrojů
RISE with SAP - nové řešení na podporu digitální transformace
Bezpečná, moderní a dlouhodobě udržitelná řešení pro efektivní veřejnou správu
SAP technologie pro moderní stát
Vývoj podnikových aplikací bez nutnosti programování
Efektivní řízení kontaktu se zákazníky s podporou nové generace SAP Customer Data Platform
SAP pomáhá snižovat dopady koronavirové krize
Digitální vzdělávání mladých s podporou SAP iniciativy Meet and Code 2020
Nové funkce SAP Business Technology Platform
Strategie SAP pro ekosystém dodavatelských řetězců
Lepší plánování podnikových zdrojů se SAP S/4HANA Cloud 2005
Ladislav Kučera v čele vedení HR týmu SAP ČR
Martin Janáček ze SAP Labs ČR viceprezidentem pro globální tým AIS
SAP vzdělávací iniciativa poskytuje bezplatnou digitální výuku
Bezplatná SAP řešení pomáhají v boji s pandemií koronaviru
Garance podpory a inovací SAP S/4HANA pro dalších 20 let
SAP opět posiluje v oblasti cloudových služeb
SAP S/4HANA urychluje digitalizaci procesů Deutsche Telekom
Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP iniciativy Meet and Code
ERP SAP s podporou eNeschopenka pro elektronickou komunikaci s ČSSZ
Projekt Embrace urychlí implementaci cloudových SAP řešení na platformě Azure
SAP S/4HANA Public Cloud s lokalizací pro český trh
Partnerství SAP a UNICEF pomáhá mladým lidem ze znevýhodněných komunit
Meet and Code - digitální vzdělávání pro děti a mládež s finanční podporou SAP
Rozšíření podnikových aplikací s podporou SAP Leonardo IoT
Zájem o cloudové služby i počet zákazníků SAP S/4HANA roste
SAP Labs Brno se podílí na vývoji globálních IT řešení
Core HR řešení v cloudu pro personalistiku FOXCONN CZ
Vzdělávání mladých programátorů s podporou SAP
Nové možnosti strojového učení a analytiky v portfoliu SAP Leonardo
Ochrana osobních údajů je pro SAP hlavní prioritou