Jedním z nejčastějších dotazů spotřebitelů je dotaz, jak postupovat při reklamaci telekomunikačních služeb. Nejčastěji se jedná o špatné vyúčtování za služby, či neposkytnutou službu, či poskytnutou pouze v omezené míře.
Reklamace telekomunikačních služeb má svá specifika a to především v odlišné lhůtě, v jaké je nutné právo na reklamaci uplatnit.
Pokud Vám přijde účet za telefon a podivujete se nad účtovanou částku, musíte reklamaci uplatnit u Vašeho poskytovatele bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování za služby.
V případě, že se nejedná o reklamaci vyúčtování, je nutné reklamovat do dvou měsíců od poskytnutí vadného plnění (např. reklamace nefunkčního internetu apod.) jinak právo zaniká.
Podání reklamace nemá odkladný účinek, Český telekomunikační úřad však může v odůvodněných případech přiznat odkladný účinek podané reklamace. Proti rozhodnutí o přiznání či nepřiznání odkladného účinku podané reklamace se nelze odvolat.
Reklamace musí být vyřešena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne jejího uplatnění. Výjimku tvoří reklamace, při které je nutné projednání se zahraničním provozovatelem (např. reklamace ceny za roaming), tam má poskytovatel telekomunikačních služeb lhůtu 2 měsíce na vyřízení reklamace.
Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne pondělí 3. listopadu 2008
Nakupujeme a prodáváme přes internet
Srovnání mobilních telefonů pro seniory
ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu
Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?
První SMS podatelna je na Praze 6
Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?
Karta pomoci pomáhá záchranářům
Nové informace k downloads-portal.sk
Nová pravidla EU pro přístup k internetu
Projekt OpenCard se prodražuje
Telekomunikační balíček před schválením v EU
Ceny zboží na internetu padají
Co přinese nový zákon o platebním styku ?
Virtuální procházka a ochrana soukromí
EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou
Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?
Má ekologický mobil budoucnost ?
Pozor na formuláře na inzerci v katalogu
Odbavení na letišti přes mobil
Při brouzdání z mobilu buďte opatrní
Odborné semináře pro podnikatele
Nabíječky baterií pro mobilní telefon
Antivir nestačí na bezpečnost PC
Je nutné posílit bezpečnost internetu
Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet
Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé
Pozor na Český telefonní seznam
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog