Na SOS - Sdružení obrany spotřebitelů se obrací desítky spotřebitelů, kteří si u internetového obchodu vybrali zboží, řádně za něj zaplatili, avšak zboží jim již nepřišlo a obchod posléze přestal komunikovat. Zůstali tak bez peněz a bez objednaného zboží.
Minulý týden se například na telefonickou poradnu SOS obrátila jedna paní s otázkou, co má dělat, když zaplatila za zboží u internetového obchodu a obchod zboží nedodal a nijak nekomunikuje. Přitom stránky obchodu byly kvalitně provedené a nic nenaznačovalo, že obchod po zaplacení zboží přestane komunikovat a zboží nedodá.
V případě nákupu u obchodu, který ještě není trhem osvědčen jako bezproblémový, doporučujeme před uskutečněním platby, prověření např. telefonickým kontaktem či emailem. Pokud kontakty budou funkční, lze takto míru rizika omezit na přijatelnou mez. U obchodů, kde si spotřebitel není jistý, zda-li obchod je seriózní, např. vzhledem k absenci referencí na internetu a pokud i přesto chce spotřebitel nákup provést u dotyčného obchodu, je vhodnou formou placení za zboží dobírka. Zde spotřebitel neplatí nic dopředu, ale platí až za reálně dodané zboží, které má navíc právo v době převzetí zkontrolovat, zdali je ve shodě s kupní smlouvou.
Jak tedy postupovat, pokud se spotřebitel někdy dostane do podobné situace ? Právník SOS Jiří Žůrek k tomu říká : "Kontaktovat písemnou formou obchod, nejlépe s dodejkou, aby měl spotřebitel doklad o převzetí dopisu. Doporučuji také kontaktování České obchodní inspekce. Pokud žádný z doporučených kroků nepovede k uspokojení spotřebitele, bude muset spotřebitel celou věc řešit soudní cestou".
Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne středa 22. října 2008
Nakupujeme a prodáváme přes internet
Srovnání mobilních telefonů pro seniory
ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu
Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?
První SMS podatelna je na Praze 6
Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?
Karta pomoci pomáhá záchranářům
Nové informace k downloads-portal.sk
Nová pravidla EU pro přístup k internetu
Projekt OpenCard se prodražuje
Telekomunikační balíček před schválením v EU
Ceny zboží na internetu padají
Co přinese nový zákon o platebním styku ?
Virtuální procházka a ochrana soukromí
EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou
Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?
Má ekologický mobil budoucnost ?
Pozor na formuláře na inzerci v katalogu
Odbavení na letišti přes mobil
Při brouzdání z mobilu buďte opatrní
Odborné semináře pro podnikatele
Nabíječky baterií pro mobilní telefon
Antivir nestačí na bezpečnost PC
Je nutné posílit bezpečnost internetu
Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet
Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé
Pozor na Český telefonní seznam
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog