Každý spotřebitel nyní může oslovit svého poslance či senátora v rámci internetového systému zprovozněného Sdružením obrany spotřebitelů (SOS). Spotřebitelé tudíž mohou jednoduše zaslat své zkušenosti související s právě schvalovanými zákony. Zákonodárci tím získají další zajímavé aspekty dané problematiky, které nemusí být na první pohled zřejmé, a mohou je pak vzít v úvahu při rozhodován.í Aktuální kauzou je problematika diskriminace.
Všichni spotřebitelé nyní mohou přes systém vytvořený SOS oslovit poslance či senátory, které si vyberou (např. dle krajské příslušnosti). Prostřednictvím těchto e-mailů mohou spotřebitelé nyní zaslat svou praktickou zkušenost s diskriminací a podpořit tak přijetí antidiskriminačního zákona. Pro spotřebitele je to velmi jednoduché – k předpřipravené zprávě pouze přidají své praktické zkušenosti, uvedou své kontakty, aby oslovený mohl reagovat a odešlou na vybrané kontakty.
"K řešení diskriminace tímto způsobem SOS přistoupilo, protože se spotřebitelé s diskriminačním jednáním setkávají a nejsou to případy ojedinělé. Antidiskriminační zákon je základním řešením tohoto celospolečenského problému," vysvětluje Mgr. Eva Petlachová, právnička SOS.
Mezi nejčastější formy takového nepřijatelného chování patří účtování vyšších cen cizincům, účtování dvojích cen pro ženy a muže u vybraných typů služeb, odmítání podnikatelů poskytovat některé zboží a služby na základě diskriminačního kritéria vymezeným určitým skupinám obyvatelstva nebo odmítání pouštět rodiče do obchodu s kočárkem.
SOS společně s Iuridicum Remedium (IuRe) monitoruje současnou situaci v oblasti diskriminačních praktik, k čemuž zřídilo i antidiskriminační horkou linku s číslem 222 762 222, poskytuje právní poradenství a právní cestou bude řešit vybrané případy diskriminace typické pro ČR.
"Pro širokou veřejnost jsme připravili i jednoduchý on-line kurz informující o diskriminační problematice a způsobech řešení," vysvětluje Jana Pospíšilová, koordinátorka projektu. Podnikatelé mají také možnost přistoupit k tzv. Kodexu nediskriminujícího podnikatele, a tím tak vyjádřit svou vůli a ochotu nepodílet se v rámci své podnikatelské činnosti na diskriminování spotřebitelů.
Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne úterý 11. prosince 2007
Nakupujeme a prodáváme přes internet
Srovnání mobilních telefonů pro seniory
ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu
Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?
První SMS podatelna je na Praze 6
Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?
Karta pomoci pomáhá záchranářům
Nové informace k downloads-portal.sk
Nová pravidla EU pro přístup k internetu
Projekt OpenCard se prodražuje
Telekomunikační balíček před schválením v EU
Ceny zboží na internetu padají
Co přinese nový zákon o platebním styku ?
Virtuální procházka a ochrana soukromí
EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou
Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?
Má ekologický mobil budoucnost ?
Pozor na formuláře na inzerci v katalogu
Odbavení na letišti přes mobil
Při brouzdání z mobilu buďte opatrní
Odborné semináře pro podnikatele
Nabíječky baterií pro mobilní telefon
Antivir nestačí na bezpečnost PC
Je nutné posílit bezpečnost internetu
Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet
Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé
Pozor na Český telefonní seznam
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog