I takto by se ve stručnosti dalo charakterizovat motto tříletého evropského projektu Corenet, jež odstartoval v prosinci loňského roku, a do něhož se zapojilo i české Sdružení obrany spotřebitelů.
Celkem 12 partnerských organizací ze zemí Evropské unie spojilo své úsilí o ochranu spotřebitelů, a vytvořilo tak virtuální síť spotřebitelských neziskových organizací. Běžnému spotřebiteli projekt do budoucna zajistí vyšší stupeň ochrany jeho práv, a především jeho lepší orientaci ve světě spotřebitelských práv a svobod.
Ať už běžný spotřebitel, novinář či student, zkrátka každý, kdo dnes na internetu hledá ucelené a souhrnné informace ze spotřebitelského světa, se dnes - většinou nedobrovolně - vydává na dlouhou pouť. Na cestě plné odboček ze stránek jejich vyhledávače, návštěv webových stránek jednotlivých spotřebitelských organizací, zastavení se a návratů často bloudí. Projekt Corenet slibuje, že spotřebitele k hledaným informacím dovede "zkratkou". Nasnadě je otázka jak.
Petr Huptych, vedoucí projektu Corenet ze Sdružení obrany spotřebitelů, k tomu říká : "Již nyní má český spotřebitel možnost seznámit se prostřednictvím naší publikační činnosti a webových stránek např. s výsledky spotřebitelských studií. Úzkou spoluprací s evropskými spotřebitelskými organizacemi, propojením našich informačních systémů a jednotnou metodikou rozšíříme pole působnosti našeho Sdružení a nabídneme ucelený přehled o spotřebitelském dění na úrovni Evropské unie".
V současné době probíhá načítání dat a výsledků sekundárních průzkumů jednotlivých partnerských zemí do společné veřejné databáze. Do dvou let se tak spotřebitel - pouhým kliknutím myši na aktuálně připravovanou webovou stránku s databází - bude moci ocitnout v interaktivní „knihovně“, kde lze nahlížet, porovnávat a seznámit se s výsledky stovek spotřebitelských studií.
Vizí projektu je trvalá a udržitelná spolupráce nejen partnerských spotřebitelských organizací. Sdružení obrany spotřebitelů si tak touto cestou dovoluje oslovit a vyzvat ke vzájemné spolupráci všechny potencionální vlastníky studií a výzkumů o spotřebitelích, studenty i dobrovolníky ochotné podílet se mimo jiné na rozvoji evropské informační databáze spotřebitelských organizací. Za jakoukoli zpětnou reakci na tuto výzvu vám Sdružení již nyní děkuje.
Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne pondělí 10. listopadu 2008
Nakupujeme a prodáváme přes internet
Srovnání mobilních telefonů pro seniory
ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu
Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?
První SMS podatelna je na Praze 6
Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?
Karta pomoci pomáhá záchranářům
Nové informace k downloads-portal.sk
Nová pravidla EU pro přístup k internetu
Projekt OpenCard se prodražuje
Telekomunikační balíček před schválením v EU
Ceny zboží na internetu padají
Co přinese nový zákon o platebním styku ?
Virtuální procházka a ochrana soukromí
EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou
Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?
Má ekologický mobil budoucnost ?
Pozor na formuláře na inzerci v katalogu
Odbavení na letišti přes mobil
Při brouzdání z mobilu buďte opatrní
Odborné semináře pro podnikatele
Nabíječky baterií pro mobilní telefon
Antivir nestačí na bezpečnost PC
Je nutné posílit bezpečnost internetu
Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet
Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé
Pozor na Český telefonní seznam
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Projekt Corenet
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog