Sdružení obrany spotřebitelů zaznamenalo v uplynulých dnech v poradenské činnosti dva rekordy – za uplynulý měsíc zodpověděli poradci na 1100 dotazů v internetové poradně na www.spotrebitele.info a v pondělí 10. září se dovolalo na poradenskou linku 100 spotřebitelů ...
SOS provozuje poradenskou linku SOS 900 08 08 08 (8 Kč/min) od léta 2002 a internetovou poradnu od roku 2003. Rady po internetu či v osobních poradnách poskytuje SOS zdarma.
Poradenská činnost patří k pilířům aktivit Sdružení obrany spotřebitelů ČR. SOS provozuje 17 osobních poraden po celé republice (viz přiložená mapka), od léta 2002 funguje poradenská linka SOS po telefonu 900 08 08 08 (tarif 8 Kč za minutu) a s rozvojem internetu roste zájem i o internetové poradenství.
"Jeho výrazný růst jsme zaznamenali v uplynulé roce, když naši poradci zvládli odpovědět po internetu 8 000 dotazů, z celkového počtu více než 34 000 otázek spotřebitelů, se kterými se na nás obrátili," zdůrazňuje Ivana Picková, mluvčí SOS. "Nárůst zájmu spotřebitelů o poradenství vůbec roste, už nyní se ukazuje, že ve srovnání s uplynulým rokem, kdy jsme zaznamenali nárůst o více než 100 procent, v letošním roce číslo opět vzroste," bilancuje čísla za osm měsíců letošního roku Picková.
Velký zájem mají spotřebitelé o poradenskou linku SOS po telefonu. "Byť je to jediná zpoplatněná forma poradenství, lidé využívají její operativnosti, když zavolají přímo z obchodu nebo nějaké provozovny a zjišťují, zda tvrzení prodávajícího jsou v souladu se zákonem nebo se ptají na svá práva v dané situaci," vysvětluje výhody linky tisková mluvčí SOS a dodává: „Poradci si naopak pochvalují, že i díky dílčímu zpoplatnění spotřebitelé mluví k věci a běžná rada trvá přibližně 3,5 minuty.“
Na placené lince SOS, která je v provozu s poradcem každý pracovní den od 8 do 17 hodin a v automatickém režimu mimo tyto hodiny, zodpověděli v loňském roce poradci více než 13 tisíc dotazů spotřebitelů a dá se předpokládat, že toto číslo bude v letošním roce opět překročené. Z celkové částky hovorného získává SOS menší část, která bohužel ani nepokrývá celkové náklady na provoz poradny. Ta je tak možná zejména díky podpoře od Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.
Na webových stránkách www.spotrebitele.info najdou lidé nejen Poradnu, ale mají možnost získat informace o firmě, s níž například chtějí uzavřít smlouvu o provedení práce, cestovní kanceláři, s níž chtějí jet na zájezd, nebo o obchodníkovi, u kterého chtějí nakupovat atd. To vše najdou v databázi spotřebitelských zkušeností.
Bez zadání vlastního dotazu se mohou spotřebitelé také podívat, jaké otázky jsou nejčastější a možná, že už tady najdou odpověď na svůj dotaz a nemusí čekat 10 dní na odpověď z poradny. Server obsahuje řadu dalších informací, včetně možnosti získat výhodný členský balíček.
Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne čtvrtek 13. září 2007
Nakupujeme a prodáváme přes internet
Srovnání mobilních telefonů pro seniory
ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu
Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?
První SMS podatelna je na Praze 6
Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?
Karta pomoci pomáhá záchranářům
Nové informace k downloads-portal.sk
Nová pravidla EU pro přístup k internetu
Projekt OpenCard se prodražuje
Telekomunikační balíček před schválením v EU
Ceny zboží na internetu padají
Co přinese nový zákon o platebním styku ?
Virtuální procházka a ochrana soukromí
EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou
Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?
Má ekologický mobil budoucnost ?
Pozor na formuláře na inzerci v katalogu
Odbavení na letišti přes mobil
Při brouzdání z mobilu buďte opatrní
Odborné semináře pro podnikatele
Nabíječky baterií pro mobilní telefon
Antivir nestačí na bezpečnost PC
Je nutné posílit bezpečnost internetu
Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet
Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé
Pozor na Český telefonní seznam
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog