Mobilní operátor T-Mobile zaslal asi stovce svých zákazníků mylnou sms zprávu, že získali bonus ve výši několika tisíc korun. K omylu došlo při běžném dobíjení kreditu. Informovala o tom televize Nova. Podle operátora za to může chyba v systému.
Došlo k technické chybě a vlivem této chyby se posunula desetinná čárka o dvě místa. Tento případ se dotkl asi stovky zákazníků, potvrdila tisková mluvčí T-Mobile Jitka Pajurková.
"Samou radostí jsem začala volat svým známým, s nimiž jsem dlouho nemluvila. Volala jsem také do Holandska," řekla paní Jindra, které operátor dobil kredit o 20.000 Kč. Po jednom dni však přišla od operátora sms zpráva, že bonus byl 200 korun, a nikoliv 20.000 Kč.
Tisícové kredity nyní operátor ruší a provolané peníze si bez náhrady strhne. Technická chyba ho ale podle Novy může přijít draho. Zatímco podle Pajurkové se jedná o takzvané bezdůvodné obohacení a zákazník si nemůže peníze nechat, názor našeho zástupce Sdružení obrany spotřebitelů Jana Mišurce byl na kameru NOVY jiný : " V případě, že by na základě uvedení v omyl byla provolána vyšší částka, může poškozená žádat od společnosti T-Mobile, aby tuto částku anulovala."
Poškozená paní Jindra provolala kvůli této chybě operátora navíc 600 korun a chystá se podle televize u T-Mobile skončit. Operátor slíbil, že příště zavádění informačních služeb přes sms zprávy lépe prověří.
Sdružení obrany spotřebitelů zaznamenalo dotazy spotřebitelů s nejčastější otázkou, jak je to tedy s argumentací T-mobile, že jde o bezdůvodné obohacování.
Právník Sdružení obrany spotřebitelů Jiří Žůrek tedy pro spotřebitele upřesňuje. "S bezdůvodným obohacením lze souhlasit, avšak vzhledem ke skutečnosti, že uživatel byl mylně sms uveden v omyl a z tohoto důvodu uskutečnil jednání, která by jinak neuskutečnil, domnívám se, že T-mobile by měl poškozeným zákazníkům, kteří byli uvedeni v omyl, proběhlé hovory v daném období anulovat a kredit s bonusem dobít ve správné výši. Je nutné vycházet z teze, že škoda by měla jít k tíži toho, kdo ji svým jednáním způsobil a nikoli ji přenášet na zákazníky, kteří jednali v dobré víře o výši připsaného bonusu."
Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne pondělí 15. září 2008
Nakupujeme a prodáváme přes internet
Srovnání mobilních telefonů pro seniory
ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu
Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?
První SMS podatelna je na Praze 6
Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?
Karta pomoci pomáhá záchranářům
Nové informace k downloads-portal.sk
Nová pravidla EU pro přístup k internetu
Projekt OpenCard se prodražuje
Telekomunikační balíček před schválením v EU
Ceny zboží na internetu padají
Co přinese nový zákon o platebním styku ?
Virtuální procházka a ochrana soukromí
EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou
Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?
Má ekologický mobil budoucnost ?
Pozor na formuláře na inzerci v katalogu
Odbavení na letišti přes mobil
Při brouzdání z mobilu buďte opatrní
Odborné semináře pro podnikatele
Nabíječky baterií pro mobilní telefon
Antivir nestačí na bezpečnost PC
Je nutné posílit bezpečnost internetu
Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet
Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé
Pozor na Český telefonní seznam
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog