Firmy vedle ekologického aspektu zajímají i otázky, jak se zbavit nadužívání kancelářského papíru, včetně jeho vlivu na provozní náklady a čas strávený papírováním - přitom pouze pětina faktur v České republice se vyřizuje elektronicky.
Elektronická výměna obchodních dokumentů je mnohem rychlejší a přehlednější, umožňuje okamžitou archivaci dokladů a ani elektronické podepisování či pečetění s časovým razítkem už dnes není vůbec žádný problém.
To samé platí i o vnitřní komunikaci firem a organizací. Přechod na bezpapírové řešení se sice může jevit jako složitý, ale firma, která nahradí staré procesy elektronizací, se už zpravidla nechce vracet zpět.
quot;DMS systém pro správu dokumentů například umožňuje evidovat, sdílet a spravovat dokumenty už od jejich vzniku přes schválení po distribuci v rámci firmy. To vše lze provádět i prostřednictvím chytrého mobilního telefonu. Prakticky všechny obchodní a úřední dokumenty vznikají elektronicky. Tak proč je elektronicky rovnou nepodepisovat a razítkovat? Naše řešení umožňuje vytvářet elektronické dokumenty s právním účinkem, které odpovídají nárokům Evropské unie,quot; říká Martin Vondrouš, expert pro nové technologie ze společnosti Software602.
Firemní dokumenty v elektronické podobě tak zůstávají stále pod kontrolou od jejich vzniku až po skartaci a manažer se k nim může dostat odkudkoli, například schvalovat a podepisovat dokumenty či procesy z dovolené.
Spisová služba zase umožňuje sdružování dokumentů do spisů, spravuje skartační plán, validaci a třídění příchozích dokumentů.
To vše včetně dlouhodobé archivace a napojení na systém datových schránek.
Komplexní řešení na klíč
Prostřednictvím datových schránek mohou firmy či organizace vyřizovat vše potřebné, aniž by musely dokumenty tisknout, fyzicky podepisovat, razítkovat a zasílat kurýrem nebo doporučeně poštou.
Čas strávený vyřizováním administrativy v podobě fyzických dokumentů a zasíláním poštovních zásilek pak mohou využít jinak a efektivněji.
Článek Software602 a.s. ze dne středa 13. listopadu 2019
Zaručená identifikace s BankID pro elektronický podpis v aplikaci Sofa
Využití digitalizace firemních procesů v jednotlivých oborech
Home office často přináší chaotický způsob nakládání s dokumenty
Většina českých firem dosud nevyužívá elektronický podpis
Pandemie výrazně zrychlila používání datových schránek
Využití datových schránek v Česku rychle roste
Home office jako bezpapírová kancelář
Datová schránka jako dobrý pomocník pro školy v době pandemie
Nová služba pro ověřování platnosti PSD2 certifikátů v bankovnictví
Elektronický podpis pro školy a OSVČ zdarma
Elektronická komunikace s úřady v době karantény
eIDAS služby neomezeně a výhodně formou paušálu
Souhlas MV s poskytováním služeb SecuSign a SecuSeal
Chytré formuláře a workflow pro každou moderní kancelář
Bezpapírová řešení pro kancelář šetří čas i peníze uživatelů
Využijete elektronický podpis naplno s aplikací Signer
Software602 Form Signer pro Vlastní dynamické aplikace
Nová verze Print2PDF X serveru Software602
Archivace důvěryhodných elektronických dokumentů v datových centrech
Konverze daňových dokladů a dlouhodobá archivace digitálních dokumentů
Odborné semináře na téma digitalizace a archivace dokumentů
Form Signer: nástroj pro elektronický podpis v mobilu
Dlouhodobá archivace podle norem EK s přispěním Software602
Spolehlivé dokumenty v nespolehlivé budoucnosti
Dlouhodobá archivace ve firemním IS
Dlouhodobá archivace krok za krokem
Dlouhodobá archivace za korunu
Elektronický archiv dokumentů podle norem
Elektronická archivace dokumentů podle norem PAdES, CAdES a XAdES
Zásady dlouhodobé archivace elektronických originálů v publikaci Software602
Jak na autentické dokumenty s neomezenou dobou platnosti ověřitelnosti
Elektronizace interních procesů a formuláře životních situací do dalších měst
Dlouhodobá archivace elektronických dokumentů podle norem PAdES a CAdES
Nejlepší tiskový inzerát Evropy má Software602
SecuStamp vítězem soutěže IT Projekt roku 2011
Výpis z evidence pro daňové účely online