Červnová valná hromada SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu, přinesla významnou proměnu vnitřních pravidel, která mají reflektovat aktuální vývoj trhu internetové reklamy a obsahu. Změny se týkají nejen podmínek členství a struktury, ale také větší otevřenosti a akceschopnosti SPIR.
Nejsou to jen nové technologie, které rozšiřují záběr internetu a mění pole jeho působnosti. "Internetové prostředí se v posledních letech výrazně proměnilo a bylo nutné na tyto změny zareagovat. SPIR se snažíme otevřít novým typům subjektů, které se na trhu objevují, nutné bylo také zvýšit operativnost rozhodování, například při stále výraznější spolupráci se státními orgány. Jsem proto rád, že se navržená řešení setkala se zcela většinovým přijetím členské základny," komentuje přijaté změny dosavadní předseda Výkonné rady SPIR Ján Simkanič.
Členové Sdružení zrušili sekce SPIR (zadavatelů a médií), neboť již dnes neodpovídají požadavkům stávajících žadatelů o členství, kteří zdaleka nepocházejí jen z těchto skupin. "Abychom vyhověli žádosti nových členů, kteří se chtějí podílet na řízení SPIR, rozšířili jsme počet členů Výkonné rady na 15 a nově zřídili institut předsednictva," vysvětluje změny výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová. Předsednictvo složené ze dvou místopředsedů a předsedy bude mít organizační a reprezentativní roli a spolu s ředitelkou zajistí operativní chod Sdružení. Nově přibyla i kontrolní komise, jejímž úkolem bude prověřování finančních toků Sdružení.
Další změnou, která byla přijata na letošní valné hromadě, je změna hlasovacích práv jednotlivých členů. Počet hlasů každého člena závisí na výši celkové platby vůči SPIR, tj. podle částky, kterou se podílí na financování chodu této organizace, subjektu náleží jeden až tři hlasy. "Musím ocenit konstruktivní přístup všech členů SPIR, neboť pochopili, že je čas na změnu a někdy své vlastní zájmy podřídili zájmům rozvoje trhu a sdružení. Internetový trh tak znovu potvrdil schopnost se dohodnout na zásadních otázkách, přestože je nás už více než šedesát," dodává Hrubešová.
V neposlední řadě valná hromada nastavila pravidla pro to, s jakou mírou se jednotliví členové budou podílet na rozhodování o budoucnosti SPIR.
V závěru valné hromady proběhly volby do Kontrolní komise a Výkonné rady SPIR , která na prvním zasedání zvolí své předsednictvo.
Členy Výkonné rady SPIR se stali :
Členy Kontrolní komise se stali :
Článek Sdružení pro internetovou reklamu ze dne pátek 11. června 2010
Google ukončuje podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome
Vojenské zpravodajství připravuje velký zásah do soukromí internetových sítí
Náměstek ministra financí Ondřej Závodský lže o cenzuře internetu
Zdraží zákon o hazardu český internet?
Kritika státu za přístup k digitální ekonomice
Blokovat weby budeme - rozhodují vyvolení!
Žádost o vystoupení na půdě Rozpočtového výboru PSP
Český internet podle Ministerstva financí
SPIR a NIX.CZ navrhují volbu Jiřího Peterky do Rady ČTÚ
Internetová inzerce v roce 2013 přesáhla 13 miliard Kč
comScore: nový dodavatel NetMonitoru pro období 2012-2015
Český internet pomáhá: charitativní internetová sbírka Konta BARIÉRY a Člověk v tísni
Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah
Video, sport a cestování: TOP témata hledání na internetu
Tendr na měření českého internetu
Výkonná rada SPIR zvolila nové předsednictvo
SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu
Zvyky českých uživatelů na internetu versus klasická média
SPIR reaguje na vývoj internetového trhu a mění svá pravidla
Internet Advertising Conference 2010, konference o internetové reklamě
Zadavatelé investovali loni do internetové reklamy 6,4 mld. korun
RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu
Multimediální trendy na internetu sílí
Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně
SPIR dává slevy odběratelům NetMonitoru
Ján Simkanič, novým předsedou SPIR
Valná hromada SPIR potvrdila institut samoregulátora
Chybějící data NetMonitoru budou v polovině června se slevou
SPIR propaguje svou konferenci netradiční kampaní Volíme internet
Internetová reklama hlásí 5 mld. korun za loňský rok
Hlavním zdrojem zpravodajství je TV a internet
Agentura Proximity Prague členem Sdružení pro internetovou reklamu
Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku