Vysoká nasycenost trhu, silná konkurence tří globálních hráčů, regulační tlaky Evropské unie a rychlý rozvoj datových služeb, to jsou trendy, které se projevovaly již v předchozích letech a ovlivňovaly vývoj českého telekomunikačního trhu i v roce 2008.
Světová ekonomika se navíc potýkala s prvními příznaky recese, jež se promítly do různých odvětví. Se všemi těmito vlivy se T-Mobile vyrovnal se ctí: představil řadu nových služeb a dosáhl uspokojivých výsledků.
V posledním čtvrtletí 2008 T-Mobile potvrdil svou vedoucí pozici v počtu zákazníků a zaznamenal další růst důležitých finančních ukazatelů. Celkový počet zákazníků přesáhl 5,42 milionu, což představuje meziroční zvýšení o 2,9 %. Počet tarifních zákazníků se přiblížil 2,5 milionu, což činí více než 46 % celkové zákaznické báze.
Tržby ze služeb dosáhly ve čtvrtém čtvrtletí téměř 8 miliard. Celkové tržby meziročně vzrostly o 2,0 % na 33,1 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA vzrostl na 15,8 miliardy Kč a EBITDA marže dosáhla 47,7 %. Měsíční průměrná útrata na zákazníka (ARPU) činí 500 Kč.
"Na dosažené výsledky jsme hrdí, zvláště přihlédneme-li k faktorům, jež na trh působí. Velmi si ceníme věrnosti našich zákazníků a také úsilí a nadšení našich zaměstnanců," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic, a dodává : "Hospodářské výsledky jsou důležité, ale my zároveň chceme být společensky zodpovědnou společností. Naše snaha v této oblasti byla vloni oceněna titulem Zaměstnavatel roku. Také tento úspěch přispívá k naší motivaci pro další období."
Zákazníci - No. 1
V porovnání s rokem 2007 se počet zákazníků T-Mobile zvýšil o 2,9 % na 5,42 milionu. T-Mobile dále posílil svou pozici v segmentu tarifních zákazníků. Jejich počet dosáhl téměř 2,5 milionu, což představuje více než 46 % celé zákaznické báze. Počet Twist uživatelů ke konci roku dosáhl 2,92 milionu. V roce 2008 si T-Mobile připsal 151 tisíc nových zákazníků. Měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) zůstal na úrovni 1,4 %.
Také v roce 2008 T-Mobile získal řadu významných firemních klientů, např. J&T Banka, a.s., Raiffeisenbank a.s., CCS Česká společnost pro platební karty s.r.o., Carrier Refrigeration Operation Czech Republic s.r.o., Danone a.s., Kimberly-Clark, s.r.o., Český telekomunikační úřad, Ústavní soud České Republiky či Jablonex Group a.s.
Finanční výsledky - další růst
Ani loni neustávaly regulační snahy Evropská komise, což mělo negativní dopad na hospodaření evropských operátorů. Světová ekonomika byla navíc ovlivněna prvními příznaky finanční krize. I přesto dosáhl T-Mobile uspokojivých finančních výsledků. Celkové tržby přesáhly 33,1 miliardy Kč, tržby ze služeb (tržby ARPU) se přiblížily 32 miliardám a EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) vzrostla ve srovnání s rokem 2007 o 11 % na 15,8 miliardy Kč. Dosažené výsledky odrážejí jak nárůst zákaznické základny, tak i intenzivnější využívání služeb mobilní komunikace a maximální snahu T-Mobile o další zvyšování provozní efektivity.
Služby - Komunity, data, zaměření na stávající zákazníky
V roce 2008 T-Mobile pokračoval ve svém zaměření na rozvoj komunitních a datových služeb. Operátor dále rozšiřoval možnosti připojení k internetu – síť EDGE v současné době pokrývá cca 90 % populace, služba Internet 4G je dostupná pro více než 60 % Čechů. Objem přenesených dat vzrostl meziročně o 30 %.
T-Mobile začal nabízet také ADSL připojení a v závěru roku oznámil plán na vybudování 3G sítě. Operátor i nadále přinášel inspirativní služby, jež zvyšují význam mobilního telefonu v mezilidské komunikaci a osobních vztazích. V loňském roce uvedl speciální tarify T-Mobile Rodina a T-Mobile Team (zvýhodňující komunikaci mezi 5 lidmi), tarif BAV SE s Mých5 (tarif s nejlevnějším měsíčním paušálem) či T-Mobile Combi (předplacenou kartu s výhodami tarifu). Firemní zákazníci byli osloveni novými tarify T-Mobile Profinet a Podnikatel.
Uživatelům datových služeb byly určeny výhodné datové balíčky (notebook + koncové zařízení + datový tarif) a neomezené ADSL. "Hitem sezóny" byl bezesporu iPhone uvedený 22. srpna společně se speciálním tarifem pro náruživé uživatele datových služeb.
T-Mobile neustále posiluje zaměření na stávající klienty. Důkazem může být nový věrnostní program T-Mobile Bonus, který nabízí stejné výhody jak tarifním zákazníkům, tak zákazníkům využívajícím předplacenou kartu.
2009 - rok výzev
I když současná finanční krize postihuje četná odvětví, Roland Mahler je při výhledu do dalších měsíců optimistický : "Budoucnosti se nebojíme: telekomunikace jsou komoditou, jež bývá finančními krizemi postihována mnohem méně, než jiné segmenty. Naše hospodaření je zdravé a stabilní a jsme schopni pružně reagovat na novou situaci. To dokazuje mj. i náš plán investic na příští rok, jež mají největší objem od roku 1998."
Strategie T-Mobile pro rok 2009 zahrnuje další intenzivní rozvoj datových služeb včetně DSL a 3G sítě, či výhodné tarify spojené s bonusy za jejich využívání. Další prostor pro rozvoj operátor vidí v nových službách a produktech jako jsou mobilní reklama a platby, identity management využívající NFC technologie a další služby s přidanou hodnotou.
Roland Mahler zdůrazňuje, že budování dlouhodobého partnerství se zákazníky je naprosto klíčové : "Jsme přesvědčeni, že náš budoucí úspěch závisí na dlouhodobém partnerství s našimi zákazníky, na vzájemné věrnosti. Naším úkolem je pomáhat lidem být ve spojení s jejich blízkými, šetřit jejich čas, umožnit jim užívat si života a být jejich spolehlivým partnerem, poradcem a oporou," uzavírá Roland Mahler.
Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne pátek 27. února 2009
Podle analýzy T-Mobile bylo v neděli na Letné přes 283000 lidí
IdeaPad S10-3: netbook Lenovo pro milovníky surfování
T-Mobile pozastavuje dobíjení předplacených karet pro Sazka terminály
Silvestr 2010 ve znamení hovorů
Milan Křístek: nový ředitel prodeje firemním zákazníkům T-Mobile
Milan Vašina: nový generální ředitel T-Mobile
Satelitní TV od T-Mobile už za korunu
lovecka-sezona.cz: lov QR kódů v ulicích Prahy
Mobilní internet 3G od T-Mobile do dalších 5 měst
Počítač Compaq 100eu za korunu s ADSL 16 Mb/s
Cenové zvýhodnění volání pro tarifní programy Podnikatel od T-Mobile
m-vstupenky na Řípfest s velkou slevou
Twist Začínám, Povídám, Posílám: nové tarify T-Mobile
Speciální nabídka T-Mobile pro postižené povodněmi
Deutsche Telekom podpoří videoklip k singlu Firework popové hvězdy Katy Perry
Emporia, jednoduchý telefon pro seniory
Martin Jaroš povede tým marketingové komunikace T-Mobile
Nové destinace roamingového zvýhodnění T-Mobile Cestovatel
Mobilní internet se slevou na 2 roky k novým notebookům Acer
Velká soutěž o telefony iPhone s tarifem na rok zdarma
Grand a TOP tarify T-Mobile ve slevě
Záloha kontaktů zdarma pro zákazníky T-Mobile
Pomoc T-Mobile postiženým povodní
Dobíjení Twist karty na t-mobile.cz
T-Mobile vstupuje do boje proti dětské pornografii
Polemic, zaplať za novou desku, kolik si kapela zaslouží
Twist Internet Lite, ideální pro občasné surfaře
T-Mobile testuje technologie NFC
Podle průzkumu T-Mobile Češi v ekologii spoléhají na firmy
Tým 500 a Tým 900, novinka pro firemní zákazníky
T-Mobile uvádí na trh novou generaci přátelských tarifů
U T-Mobile ne za všechny telekomunikační služby musíte platit
Mobilní marketing T-Mobile prošel úspěšnými testy
Tarify BAV SE, hudba zdarma pro všechny uživatele
Dodávka a správa zařízení, nová služba T-Mobile pro firemní zákazníky
Netbook Acer Aspire 1410 od T-Mobile
T-Mobile garantuje úspěšnost reklamních SMS a MMS
Twist Internet Lite, novinka pro občasné surfaře
Rock for People se slevou pro zákazníky T-Mobile
Zpravodajství Z1 na mobil na měsíc zdarma
Novinka pro Twist, Expresní zákaznická linka T-Mobile
Profi, neomezené tarify pro firmy
Grand a Grand PLUS, nové tarify s neomezeným voláním