T-Mobile dokončil tříměsíční pilotní program SMS/MMS mobilní reklamy. Nejúspěšnější kampaň více než stokrát předčila průměrnou úspěšnost bannerů na internetu. Na základě úspěšného pilotu T-Mobile zvažuje komerční spuštění SMS a MMS reklamních služeb už letos na podzim.
Pilotní provoz mobilní reklamy v České republice, který v červnu dokončila společnost T-Mobile, prokázal vysoce nadprůměrnou účinnost tohoto druhu komunikace se zákazníky. Pilotního projektu se v období od 16. 3. 2009 do 12. 6. 2009 zúčastnilo 22 inzerentů, včetně společností jako Coca Cola, Nestlé, L Oreal, Ford, Komerční banka nebo Eurolines. Na druhé straně pak bylo osloveno 3 133 příjemců reklamy z řad zákazníků T-Mobile. Průměrná úspěšnost SMS/MMS kampaní v pilotním provozu byla přibližně 27x vyšší než u bannerových kampaní na internetu. Výsledky i té nejméně úspěšné kampaně přitom dokázaly překročit response rate 0,1 %, která je běžná na českém internetu.
"Mobilní telefon je doposud velmi málo využívaný marketingový nástroj. Je přitom unikátní v tom, že je osobní, interaktivní a je vždy tam, kde je také jeho majitel," říká Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile. "Reklama zasílaná do mobilu dokáže na rozdíl od plošné inzerce v tisku či televizi přesně zasáhnout cílovou skupinu (žádné rtěnky pro muže a fotbalové dresy pro ženy ...), nabídnout lidem relevantní sdělení a umožnit příjemci na reklamu okamžitě zareagovat. To jsou hlavní důvody, proč náš pilotní provoz potvrdil očekávanou vysokou úspěšnost mobilní reklamy," dodává.
Cílem pilotního provozu bylo umožnit inzerentům vyzkoušet si novou formu komunikace, porovnat účinnost nového komunikačního kanálu vůči ostatním media typům, porovnat efekt pro různé produkty/služby a různá provedení kampaně a konečně také získat reakce příjemců sdělení. Za dobu pilotního provozu 22 inzerentů realizovalo celkem 32 reklamních kampaní a průměrná response rate dosáhla hodnoty 2,72 %. U nejúspěšnější kampaně toto číslo činilo dokonce 11,78 %. I ta nejméně úspěšná kampaň pak měla ve srovnání s internetem nadprůměrný výsledek 0,29 %.
"Úspěšná mobilní kampaň je kombinací vhodně zvolené mechaniky, jasné komunikace a atraktivního zpracování. Značka Coca-Cola se do pilotního programu zapojila s cílem zvýšit povědomí a počet registrací na internetovém věrnostním programu MyCokeZone.cz, který je velmi silně etablovaný na českém (i slovenském) trhu. Je zaměřen na generaci, která využívá novinky v technologii a experimentuje ve virtuálním světě. Pilotní program naplnil naše očekávání i vzhledem k tomu, že mobilní prostředí je pro naši cílovou skupinu přirozené: povědomí o programu (prokliknutí na stránku) 5,87 %; registrace 3,45 % z oslovených," řekla Adriana Jahňáková ze společnosti Coca-Cola.
Pilotního provozu mobilní reklamy v síti T-Mobile se účastnili zástupci dvou cílových skupin. Bylo to 1 392 žen ve věku 26 až 50 let žijících ve městech a druhou, početnější skupinu, pak tvořilo 1 741 mladých lidí ve věku do 26 let. Těchto 3 133 zákazníků za účast v pilotu obdrželo volné SMS nebo volné minuty na volání nad rámec tarifu.
Na základě nadprůměrných výsledků pilotního provozu a spokojenosti na straně inzerentů, T-Mobile zvažuje komerční spuštění SMS a MMS reklamy v průběhu 4. kvartálu letošního roku.
Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne čtvrtek 25. června 2009
Podle analýzy T-Mobile bylo v neděli na Letné přes 283000 lidí
IdeaPad S10-3: netbook Lenovo pro milovníky surfování
T-Mobile pozastavuje dobíjení předplacených karet pro Sazka terminály
Silvestr 2010 ve znamení hovorů
Milan Křístek: nový ředitel prodeje firemním zákazníkům T-Mobile
Milan Vašina: nový generální ředitel T-Mobile
Satelitní TV od T-Mobile už za korunu
lovecka-sezona.cz: lov QR kódů v ulicích Prahy
Mobilní internet 3G od T-Mobile do dalších 5 měst
Počítač Compaq 100eu za korunu s ADSL 16 Mb/s
Cenové zvýhodnění volání pro tarifní programy Podnikatel od T-Mobile
m-vstupenky na Řípfest s velkou slevou
Twist Začínám, Povídám, Posílám: nové tarify T-Mobile
Speciální nabídka T-Mobile pro postižené povodněmi
Deutsche Telekom podpoří videoklip k singlu Firework popové hvězdy Katy Perry
Emporia, jednoduchý telefon pro seniory
Martin Jaroš povede tým marketingové komunikace T-Mobile
Nové destinace roamingového zvýhodnění T-Mobile Cestovatel
Mobilní internet se slevou na 2 roky k novým notebookům Acer
Velká soutěž o telefony iPhone s tarifem na rok zdarma
Grand a TOP tarify T-Mobile ve slevě
Záloha kontaktů zdarma pro zákazníky T-Mobile
Pomoc T-Mobile postiženým povodní
Dobíjení Twist karty na t-mobile.cz
T-Mobile vstupuje do boje proti dětské pornografii
Polemic, zaplať za novou desku, kolik si kapela zaslouží
Twist Internet Lite, ideální pro občasné surfaře
T-Mobile testuje technologie NFC
Podle průzkumu T-Mobile Češi v ekologii spoléhají na firmy
Tým 500 a Tým 900, novinka pro firemní zákazníky
T-Mobile uvádí na trh novou generaci přátelských tarifů
U T-Mobile ne za všechny telekomunikační služby musíte platit
Mobilní marketing T-Mobile prošel úspěšnými testy
Tarify BAV SE, hudba zdarma pro všechny uživatele
Dodávka a správa zařízení, nová služba T-Mobile pro firemní zákazníky
Netbook Acer Aspire 1410 od T-Mobile
T-Mobile garantuje úspěšnost reklamních SMS a MMS
Twist Internet Lite, novinka pro občasné surfaře
Rock for People se slevou pro zákazníky T-Mobile
Zpravodajství Z1 na mobil na měsíc zdarma
Novinka pro Twist, Expresní zákaznická linka T-Mobile
Profi, neomezené tarify pro firmy
Grand a Grand PLUS, nové tarify s neomezeným voláním