První čtvrtletí 2009 - počet tarifních zákazníků překročil 2,5 milionu, což představuje více než 47 % zákaznické základny. Tržby ze služeb přesáhly 7,3 miliardy Kč a podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU vzrůstá.
V prvním čtvrtletí 2009 dosáhla společnost T-Mobile Czech Republic uspokojivých výsledků i přesto, že se musela vypořádat se současnou ekonomickou recesí, novými regulačními předpisy a změnami metodologie účetnictví. T-Mobile uvádí nejvyšší počet SIM karet na českém trhu - jejich počet přesáhl 5,4 milionů, což představuje meziroční nárůst o 2,6 %. Více než 2,5 milionu z tohoto počtu jsou tarifní zákazníci, kteří tvoří 47 % celkové zákaznické základny. Tržby společnosti dosáhly téměř 7,6 miliardy Kč, tržby ze služeb 7,3 miliardy Kč, hodnota EBITDA přesáhla 3,5 miliardy. Ukazatel ARPU klesl na hodnotu 452 Kč.
"Řada průmyslových odvětví po celém světě čelí ekonomické recesi. I když v oblasti telekomunikací je situace lepší než v ostatních odvětvích, byly výsledky naší společnosti celkovou ekonomickou situací do jisté míry ovlivněny. Dosažené výsledky však potvrzují stabilní pozici společnosti," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic.
Finanční výsledky
Celkové tržby dosáhly výše 7,6 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 4,4 %, hodnota EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) byla 3,5 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 13,1 %. Finanční výsledky byly ovlivněny novými předpisy (regulace EU vztahující se na ceny volání v rámci roamingu, snížení poplatku za propojení) a několika změnami v metodologii účetnictví. Hodnota ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) činila 452 Kč, což i přes nárůst podílu tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně představuje meziroční pokles o 6,8 % způsobený zavedením tarifů nové generace, migracemi zákazníků na předplacené služby a výše zmíněnými regulačními opatřeními. Podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU tvoří 23 %.
Posílení pozice jedničky na českém trhu
Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 2,6 % na 5,41 milionu. Počet tarifních zákazníků se zvýšil dokonce o 10,9 % na 2,54 milionu, což představuje více než 47 % celkové zákaznické základny.
T-Mobile je i nadále aktivní v segmentu firemních zákazníků: mezi nové společnosti, které začaly využívat služeb T-Mobile v 1. čtvrtletí 2009, patří například Puma Czech Republic, ThyssenKrupp Industrial Services, Pražská botanická zahrada, Správa Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava a ALPINE PRO.
"V následujících měsících budeme nadále pokračovat ve strategii zaměřené na retenci, rozvoj datových služeb a přípravu nabídek pro specifické komunity zákazníků," říká Roland Mahler.
V roce 2009 se společnost zaměřuje na nabídku výhodných služeb a tarifů, které zákazníkům pomáhají optimalizovat výdaje na telekomunikační služby. Příkladem jsou nedávno představené tarifní programy Firma určené pro malé a střední podniky, které nabízejí jeden kreditní tarif pro celou společnost, a nová verze tarifního zvýhodnění Rodina, jehož uživatelé mohou komunikovat zdarma ve skupině až pěti lidí prostřednictvím volání, SMS a MMS za ještě nižší měsíční poplatek. Roamingové zvýhodnění Cestovatel, které bylo rozšířeno také na Řecko a Bulharsko, nabídne všem uživatelům po celé období letních prázdnin příchozí hovory zcela zdarma.
Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne pondělí 11. května 2009
Podle analýzy T-Mobile bylo v neděli na Letné přes 283000 lidí
IdeaPad S10-3: netbook Lenovo pro milovníky surfování
T-Mobile pozastavuje dobíjení předplacených karet pro Sazka terminály
Silvestr 2010 ve znamení hovorů
Milan Křístek: nový ředitel prodeje firemním zákazníkům T-Mobile
Milan Vašina: nový generální ředitel T-Mobile
Satelitní TV od T-Mobile už za korunu
lovecka-sezona.cz: lov QR kódů v ulicích Prahy
Mobilní internet 3G od T-Mobile do dalších 5 měst
Počítač Compaq 100eu za korunu s ADSL 16 Mb/s
Cenové zvýhodnění volání pro tarifní programy Podnikatel od T-Mobile
m-vstupenky na Řípfest s velkou slevou
Twist Začínám, Povídám, Posílám: nové tarify T-Mobile
Speciální nabídka T-Mobile pro postižené povodněmi
Deutsche Telekom podpoří videoklip k singlu Firework popové hvězdy Katy Perry
Emporia, jednoduchý telefon pro seniory
Martin Jaroš povede tým marketingové komunikace T-Mobile
Nové destinace roamingového zvýhodnění T-Mobile Cestovatel
Mobilní internet se slevou na 2 roky k novým notebookům Acer
Velká soutěž o telefony iPhone s tarifem na rok zdarma
Grand a TOP tarify T-Mobile ve slevě
Záloha kontaktů zdarma pro zákazníky T-Mobile
Pomoc T-Mobile postiženým povodní
Dobíjení Twist karty na t-mobile.cz
T-Mobile vstupuje do boje proti dětské pornografii
Polemic, zaplať za novou desku, kolik si kapela zaslouží
Twist Internet Lite, ideální pro občasné surfaře
T-Mobile testuje technologie NFC
Podle průzkumu T-Mobile Češi v ekologii spoléhají na firmy
Tým 500 a Tým 900, novinka pro firemní zákazníky
T-Mobile uvádí na trh novou generaci přátelských tarifů
U T-Mobile ne za všechny telekomunikační služby musíte platit
Mobilní marketing T-Mobile prošel úspěšnými testy
Tarify BAV SE, hudba zdarma pro všechny uživatele
Dodávka a správa zařízení, nová služba T-Mobile pro firemní zákazníky
Netbook Acer Aspire 1410 od T-Mobile
T-Mobile garantuje úspěšnost reklamních SMS a MMS
Twist Internet Lite, novinka pro občasné surfaře
Rock for People se slevou pro zákazníky T-Mobile
Zpravodajství Z1 na mobil na měsíc zdarma
Novinka pro Twist, Expresní zákaznická linka T-Mobile
Profi, neomezené tarify pro firmy
Grand a Grand PLUS, nové tarify s neomezeným voláním