ČTÚ vydává nepodložená tvrzení spotřebitelů a poškozuje pozici Air Telecomu na trhu. Řada tvrzení ČTÚ není založena na pravdě, přestože je český regulátor vydává v oficiální tiskové zprávě. Air Telecom zvažuje právní kroky.
Air Telecom, a.s. - čtvrtý mobilní operátor Air Telecom, se striktně vymezuje od nepodložených a nepravdivých rčení, která dne 13.8. 2013 zveřejnil Český telekomunikační úřad prostřednictvím svého mluvčího Františka Maliny.
V nich varuje spotřebitele před zástupci Air Telecomu a uzavíráním jejich smluv na telefonní služby. Řada těchto fakt není založena na pravdě, přestože je český regulátor vydává v oficiální tiskové zprávě.
Oficiální tisková zpráva ČTÚ, která používá výrazy "může být", "podle stížností", "podezření" a řadu dalších výrazů, nepřinesla žádná seriózní fakta.
U:fon eviduje od roku 2012 pouze 4 stížnosti
Od prosince 2012, kdy mobilní síť U:fon převzal nový operátor Air Telecom, a.s., jsou evidovány pouze čtyři stížnosti na jeho obchodní zástupce. V žádném případě nejde o nárůst či vysoké číslo, jak uvádí ČTÚ.
Air Telecom prodává primárně skrze eshop a infolinku
Prodej telefonních, mobilních a internetových služeb mobilního operátora Air Telecom probíhá především přes jeho web airtelecom.cz, infolinku 811-811-811 a přes partnerské prodejny.
ČTÚ si plete Air Telecom s U:fonem
Prodej služeb, který probíhá prostřednictvím certifikovaných obchodních zástupců, je minoritní a jde o služby mobilní sítě U:fon, nikoliv mobilní sítě Air Telecom.
Každý obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkovi na schůzce prokazuje průkazkou s názvem společnosti a číslem, na němž si lze ověřit, že prodejce u naší společnosti pracuje.
Trojí ověřování zákaznických smluv
Schůzky obchodních zástupců nejsou rozhodně nekalým prodejem, jak mylně uvádí ČTÚ. Většina obchodních případů je dopředu domluvena telefonicky a dále veškeré prodeje jsou okamžitě telefonicky ověřovány, a to poprvé v tu chvíli, kdy certifikovaný obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkem sepisuje smlouvu.
Zákazník je znovu telefonicky prostřednictvím verifikačního hovoru s infolinkou plně obeznámen s tím, že se jedná o nového poskytovatele služeb, je seznámen s výší poplatků a paušálů, dává souhlas, že se seznámil se všemi podmínkami poskytování služeb. S veškerými fakty, s nimiž ho infolinka obeznámí, souhlasí, jinak není prodej vůbec dokončen.
V případě, že zákazník již využívá služeb jiného poskytovatele a požaduje výpověď u stávajícího poskytovatele nebo přenesení telefonního čísla, vyplní zástupce se zákazníkem patřičné dokumenty a oddělení Back office tyto požadavky zpracuje.
V případě, že se jedná o portaci telefonního čísla, dochází k aktivaci dočasného telefonního čísla, aby mohl zákazník služby již využívat, a poté, jakmile do 14 dnů k portaci dojde, se na jeho přístroji telefonní číslo změní na původní.
Správní řízení opět bez operátora?
Dál ČTÚ uvádí: "ČTÚ v souvislosti s praktikami obchodních zástupců společnosti Air Telecom a.s. zahájil s touto společností správní řízení pro podezření na klamavou obchodní praktiku."
Toto rovněž není pravda, operátor Air Telecom nebyl o žádném správním řízení do dnes informován, přesto je již dopředu napadán v médiích a je poškozováno jeho dobré jméno na trhu.
Air Telecom bude vyžadovat okamžité vysvětlení od českého regulátora na jeho velmi zvláštní postup.
Právní kroky pro poškození dobré pověsti čtvrtého českého mobilního operátora
ČTÚ nyní eviduje stovky tisíc nejrůznějších závažných stížností spotřebitelů na všechny operátory, ovšem vybral a mediálně informoval pouze o jednom z mobilních operátorů se sítí U:fon, a to na základě neověřených informací. Statisíce ostatních stížností na zbylé tři dominantní mobilní operátory nechává bez mediálního povšimnutí.
Článek U:fon ze dne středa 14. srpna 2013
Neomezený mobilní internet ve vánoční akci se slevou na 12 měsíců
Mobilní internet 4 GB s 50% slevou jen za 114 Kč
Online připojení na dovolené i na chalupy
Aktuální srovnání parametrů a cen mobilního internetu
Bezdrátová pevná telefonní linka
Mobilní internet 8 GB do notebooku s 25% slevou
Manažerské PTT vysílačky ZTE G-420 s širokými možnostmi využití
Vánoční bonusové balíčky k tarifům a služby zdarma od Air Telecomu
Komunikace přes vysílačky po celé ČR
První mobil pořizují rodiče dětem již ve čtvrté třídě
Mobilní internet Air Telecomu - 100 GB dat na 2 měsíce zdarma
U:fon zavádí nový bezdrátový telefon Olive pro pevnou linku
Air Telecom členem Asociace provozovatelů mobilních sítí
Nepodložená vyjádření ČTÚ poškozují Air Telecom
Nejlevnější volání z Chorvatska s Air Telecom
Web Air Telecomu prošel redesignem
U:fon snižuje cenu pevných hlasových služeb
Příval nových objednávek neomezeného volání dnes dočasně zahltil e-shop Air Telecom
U:fon internet doma i na cestách v jednom balíčku
Trojnásobný nárůst prodeje mobilních služeb U:fon
Mobilní datové tarify ovládl v únoru opět U:fon
Pevné linky U:fon přinášejí značné úspory
U:fon expanduje do nových prostor na Balabence
U:fon nabízí nejvýhodnější 3G mobilní datové tarify v České republice
MobilKom je připraven na vstup strategického investora
Dobíjení v prosinci se vyplatí: dobijte si libovolnou částu pro 3G internet a U:fon ji zdvojnásobí
MobilKomu bylo povoleno insolvenční řízení, pro zákazníky se nic nemění
Wi-Fi router NP-10 s 3G konektivitou a SMS ovládáním
MobilKom rozhodl o restrukturalizaci
Vánoční nabídka 3G datových služeb od U:fonu
U:fon rozšířil dosah mobilního internetu 3G a má nyní nejširší pokrytí v ČR
MobilKom vstupuje do sdružení SOLUS
Unifon, nový hlasový tarif od U:fon
U:fon jako první v Česku pomáhá zákazníkům i přes Facebook
U:fon zlepšuje a zjednodušuje svoji nabídku 3G mobilního internetu
U:fon se chce stát prvním nízkonákladovým operátorem v ČR
Nejlevnější mobilní operátor v česku je U:fon
U:fon představil svoji nabídku pro Vánoce 2009
Jana Studničková, nová marketingová ředitelka U:fona
U:Fon novinky v mobilních terifech
U:Fon nové tarify pro 3G mobilní internet
Tomáš Budník, nový generální ředitel U:Fon
U:Fon zavádí volné minuy ke svým pevným linkám
U:Fon dosáhl největšího čistého přírůstku zákazníků ze všech mobilních operátorů
U:fon okamžitě reaguje na snížení propojovacích poplatků a zlevňuje odchozí volání o 40 haléřů