UPC informuje o výsledcích průzkumu, který se věnoval zkoumání dopadu finanční krize na sledování televize a na změny každodenního chování Evropanů - včetně Čechů. Průzkum přináší poznatky i o sledování zpravodajství na internetu.
Výsledky průzkumu společnosti UPC v deseti evropských zemích o chování televizních diváků :
České diváky, přesněji řečeno 52 procent z nich, už téma finanční krize v televizním vysílání unavuje. Téměř polovina populace se pak dokonce domnívá, že televize to s finanční krizí přehánějí a že pozornost jí věnovaná, ji ještě zhoršuje. Okolo 40 procent lidí současně připouští, že kvůli krizi navštěvuje méně kina, restaurace a bary. Místo toho tráví více času s rodinou a kamarády nebo surfováním na internetu. Surfování na internetu přitom vítězí nad sledováním televize.
To jsou některé z hlavních zjištění tradičního, už 6. ročníku průzkumu společnosti UPC, který se uskutečnil v 10 evropských zemích včetně České republiky, kde společnost poskytuje televizní, internetové a telefonní služby. Průzkum se zaměřil na zkoumání dopadu finanční krize na sledování televize a na změny každodenního chování Evropanů.
Plné zuby krize
Ve většině zemí, v kterých se průzkum konal, se oslovení vyjádřili, že jsou z neustálého náporu informací o finanční krizi již unavení. V České republice stejně jako na Slovensku, v Irsku, Belgii, Holandsku či v Polsku, má tématu finanční krize více než polovina populace obrazně řečeno "plné zuby". V ostatních zemích si pak 40 a více procent respondentů myslí, že televize to s krizí přehánějí.
Televizní chování v době krize
Názory na televizní pořady týkající se nouze spojené s krizí jsou smíšené. Více než třetina populace se ráda dívá na tento druh pořadů. Kvůli krizi například nesledují o moc víc sportovních přenosů, televizních seriálů či pořadů o cestovaní a koníčcích. Většině - přibližně 61 procentům oslovených - pak nevadí pořady o lidech, kteří se ocitli kvůli finanční krizi na dně. Nicméně televizní pořady, pomáhající lidem, kteří kvůli finanční krizi přišli o práci, nebo o dům, má v oblibě pouze 36 procent respondentů. Téměř 20 procent respondentů pak uvedlo, že při zmínce o finanční krizi raději okamžitě přepne na jiný program.
Změny v trávení volného času
Finanční krize ovlivňuje i způsob trávení volného času, a to nejen Čechů, ale i občanů ostatních evropských zemí. Podle výsledků průzkumu Češi méně navštěvují v důsledku krize bary, restaurace nebo kina. Avšak co se týká letošní dovolené přes 50 procent oslovených uvedlo, že krize nemá na jejich dovolenou vliv. Krizi jako hlavní příčinu, pro kterou bude nutno náklady na dovolenou přehodnotit, nicméně uvedlo 40 procent respondentů. Češi v rámci Evropy pak patří spíše k těm aktivnějším - internetu se věnují více než televizi, nejvíce si pouštějí DVD či video, jsou na čele u sportovních aktivit a nejvíce hodin tráví s přáteli a rodinou. O tom ostatně vypovídají odpovědi na dotaz : Když si představíte běžný týden, kolik času v průměru věnujete trávení času ?
Nejčastější zdroje informací o finanční krizi
Nejčastěji využívaným zdrojem informací o finanční krizi je pro občany České republiky internet. Tam směřuje téměř 61 procent účastníků výzkumu. Televizi v tomto směru využívá pouze 26 procent. Noviny pro informování se o krizi pak využívá pouze 9 procent a rozhlas dokonce pouze 3 procenta oslovených. V tomto směru se mírně lišíme od sousedních Slováků, kteří preferují televizi před internetem (45 procent) novinami (39 procent), novinami (9 procent) a rozhlasem (5 procent).
Článek UPC Česká republika a.s. ze dne středa 3. února 2010
Lepší virtuální IP PBX v cloudu než stará telefonní ústředna ve firmě
Všeobecné podmínky poskytování služeb UPC pro podnikatele a živnostníky
Moderní síť UPC vyhovuje těm nejpřísnějším firemním nárokům
UPC telefon pro levné VoIP volání z pevné linky
B2B UPC WEB: zaměřeno na firemní zákazníky
Zájem o pevnou telefonní linku UPC roste
Internet UPC využívá víc než čtyři sta tisíc českých domácností
UPC digitální televize je v oblibě českých domácností
Domácí WiFi síť s UPC Fiber Power
UPC snižuje ceny za volání a internetové služby pro SME segment
Podvodníci se vydávají za pracovníky UPC
UPC Fiber Power 100 v akční ceně 999 Kč po dobu 4 měsíců
Firmy jsou nejvíce spokojeny s internetem od UPC
ZOH zvyšují zájem o kabelovou televizi
Finanční krize v televizi, máme toho dost
Testovací vysílání ČT ve vysokém rozlišení je dostupné v digitální televizi UPC
History Channel HD startuje v digitální televizi UPC
Internet 1 M, nová internetová služba UPC
Varujeme veřejnost před pokusem o finanční podvod využívající jméno a logo UPC
Jan van Steeg, nový provozní ředitel UPC Česká republika
Fiber Power 100 a Fiber Power 50, nové internetové služby pro podnikatele
UPC Fiber Power, nejrychlejší připojení k internetu s rychlostí až 100 Mb/s
Dva nové balíčky datových a hlasových služeb pro podnikatelskou sféru
UPC podporuje bezpečnější internet
UPC nabídne TV Barrandov analogově i digitálně, po kabelu i na satelitu
Digitální kabelová televize UPC poráží analogovou
Sledovanost stanic digitální televize UPC
HDTV Forum o televiznímu vysílání ve vysokém rozlišení
Internet UPC má již přes tři sta tisíc zákazníků
Počet zákazníků digitální kabelové televize UPC překročil 250 000
Volání s UPC po ČR, Evropě a do USA zdarma v rámci paušálu
UPC přichází s novou internetovou nabídkou UPC 10M a UPC 20M
Digitální kabelovou televizi UPC má již přes 200 000 českých domácností
UPC Broadband Slovakia si zvolila systém evidence sítí na platformě Smallworld
S UPC si může zdarma telefonovat již více než sto tisíc českých omácností
UPC výrazně zjednodušuje nabídku digitální satelitní televize UPC Direct
Internet UPC má bezlimitní vyšší rychlosti za stejnou cenu
Změny v nabídce analogového vysílání kabelové televize UPC
Začlenění pozemní digitální televize do nabídky kabelové televize UPC
UPC zařazuje do vysílání Novu Cinema a JimJam
UPC v roce 2008 zachová většinu cen za své služby, některé sníží nebo upraví
UPC nabídne zápasy NHL ve vysílání SPORT1
UPC modernizuje své klientské centrum
Digitální kabelová televize UPC má 60 TV kanálů z toho 41 v češtině nebo slovenštině