WEBCOM implementoval pro 4Home podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV 2013 R2 s řadou úprav na míru, reflektujících individuální know-how společnosti. Celý projekt byl financován službou IBM Global Financing.
V roce 2012 se vlastníci 4Home (specialista v prodeji sortimentu pro dům, byt a zahradu) rozhodli definovat novou vizi společnosti na příštích pět let. Včas totiž identifikovali nastupující boom online prodeje zboží v České a Slovenské republice, právě v segmentu zboží pro domácnosti a zahrady. Z 4Home se měl do pěti let stát jeden z pěti největších hráčů na eCommerce trhu v obou zemích.
Aby to bylo možné, byla potřeba radikální změna procesů i podnikového informačního systému. Ten stávající totiž on-line prodej nedokázal pokrýt. Vlastníci navíc chtěli, aby firma měla nadnárodní profesionální řešení a byla tak transparentnější pro banky i investory.
4Home si proto nechala zpracovat detailní procesní analýzu a uspořádala výběrové řízení na implementačního partnera. Nakonec si za něj zvolila společnost WEBCOM, která zvítězila nejen díky své atraktivní cenové nabídce, ale také díky silným referencím a zkušenému týmu profesionálů.
Jenže nastal drobný problém v tom, že prorůstově orientovaný podnikový informační systém, který měl brzy namísto dvou zemí - ČR a SR - řídit hned několik dalších, byl finančně poměrně náročný. A na investici v řádu milionů korun firma neměla k dispozici volný vlastní kapitál.
Nabídka IGF byla oproti bankám nesrovnatelně výhodnější
Společnost WEBCOM proto přišla s elegantním řešením - investiční náklady na hardware a licence vyřešila tím, že nabídla 4Home provoz celého podnikového informačního systému ve formě služby, a na pokrytí veškerých nákladů spojených s implementací přišla s nabídkou financování od IBM Global Financing. Ta byla ve srovnání s nabídkami financováním, které měla 4Home k dispozici od bank, zcela bezkonkurenční.
"Ty podmínky, které nám IGF předložila, byly takové, že jsme vlastně ani nepátrali po jakýchkoliv alternativách. Když vlastníci viděli výši úroku a podmínky, které je třeba splnit, okamžitě souhlasili. Ve srovnání s bankami tady nebyly vyžadovány tak přísné garance a úroky byly podstatně nižší. V podstatě nám stačilo jen doložit výpisy z účtů, naše auditované finanční závěrky a během pár dnů jsme měli k dispozici kompletní nabídku, včetně předběžně schváleného ročního úvěrového rámce. Ručili jsme pak samotným informačním systémem, nikoliv pozemky a budovami jako bankám. Navíc ta flexibilita a rychlost byla s bankami nesrovnatelná,“ říká Kateřina Bílková, generální ředitelka společnosti 4Home.
Sázka na nový systém vlastníkům vyšla
Do ostrého provozu přešel Microsoft Dynamics NAV 2012 ve 4Home v březnu 2014, tedy hned po konci hlavní prodejní sezóny. Díky pečlivým přípravám ze strany 4Home i WEBCOMu se přitom start obešel bez jakýchkoliv problémů. Firma se tak ihned mohla soustředit na využití toho, proč na systém přecházela. Už po půl roce tak mohla společnost vstoupit na svůj první nový zahraniční trh - Polsko.
A naplnila se i očekávání vlastníků. Jestliže ještě v roce 2012, kdy došlo k rozhodnutí o nové strategii společnosti zaměřené na eCommerce, představovaly tržby z prodejů on-line pouze 30% celkových tržeb, na podzim roku 2015 to bylo už 60%. Podíl on-line tržeb přitom neustále stoupá. Stejně tak se výrazně rozrostl i sortiment nabízeného zboží, který aktuálně zahrnuje na 20000 zalistovaných produktů a 9000 položek v aktuální nabídce.
S nárůstem prodejů a rozšířením sortimentu také vznikla potřeba odpovídajícím způsobem navýšit i provozní financování od bank. Díky tomu, že mnohamilionová investice do podnikového informačního systému byla financována ze strany IGF, to však nebyl problém. Tento úvěr totiž nijak nezhoršil firmě bankovní rating a 4Home mohla bez problémů svůj úvěrový rámec u banky navýšit, jak potřebovala.
Nový systém si pochvalují zákazníci i vedení
To, že 4Home přešla na nový profesionální podnikový informační systém, poznali zákazníci, zaměstnanci i vlastníci okamžitě. V e-shopu se výrazným způsobem zkrátila doba expedice zboží (de facto na 12 hodin u skladových zásob), zobrazují se zde v reálném čase skutečné skladové zásoby (včetně zohlednění rezervací zboží) a výrazně se zrychlily také reklamace a vrácení zakoupeného zboží v zákonné lhůtě 14 dnů.
Vedení společnosti zase získalo obrovské množství důležitých dat pro své rozhodování. Ty jim předkládá na míru vyvinutý manažerský informační systém. A konečně, vše si pochvalují i vlastníci. On-line prodeje raketově rostou, otevření pobočky v Polsku proběhlo hladce (z pohledu informačního systému stačilo jen zajistit překlady klíčových dokumentů do polštiny) a firma se už teď chystá na další expanzi.
"Implementace Microsoft Dynamics NAV ve společnosti 4Home byla mimořádná svou komplexností a rozsahem. Díky zkušeným týmům na obou stranách se podařilo vše dotáhnout do podoby, která umožnila společnosti rychle růst a expandovat do zahraničí, což byl také prvotní důvod k celé implementaci," vysvětluje Vojmír Kubíček obchodní manažer společnosti WEBCOM, implementátora celého řešení a certifikovaného partnera IGF.
Dva roky trvající svazek fungoval na jedničku
Implementace Microsoft Dynamics NAV ve 4Home nakonec díky opravdu vysoké komplexitě některých procesů a individuálních řešení trvala rok a půl. Po celou tuto dobu firma využívala financování od IGF. To probíhalo po jednotlivých etapách, kterých bylo celkem pět. Vždy, když byla jedna etapa ukončena, IGF na pokyn 4Home zaplatila WEBCOMu příslušnou fakturu.
"Kvůli tomu, že se nám implementace trochu protáhla, museli jsme žádat o prodloužení platnosti původně ročního úvěrového rámce. Celý proces byl ale neuvěřitelně snadný. Na to, co u bank řešíme dva až tři měsíce a vyžaduje to obrovské množství papírování, osobní návštěvy a dokonce návštěvy u notáře, tady stačilo jen poslat pár dokumentů a vše bylo vyřešeno ani ne do dvou týdnů,“ říká Soňa Slivková, finanční ředitelka společnosti.
Fakt, že peníze WEBCOMu neposílá přímo 4Home, ale putují přímo z IGF, přitom nijak neovlivnil flexibilitu a možnosti, jak s platbami může firma nakládat i v rámci jednání s implementačním partnerem.
"IBM Global Financing nám ve všem vycházelo vstříc. Když jsme se s WEBCOMem dohodli, že jim fakturu proplatíme dřív, stačilo jen zavolat naší account manažerce v IGF a ta platbu odeslala dříve. Stejně tak jsme ale využili i možnosti pozastavit proplacení faktury do odstranění vady u jedné z funkcionalit. Vztah s IGF prostě nebyl jen na obchodní bázi. Stal se z něj vztah osobní," doplňuje Kateřina Bílková, generální ředitelka 4Home.
O IBM Global Financing
IBM Global Financing je největším světovým poskytovatelem financování pro informační technologie, softwarové produkty a služby. Hlavním cílem společnosti je poskytovat flexibilní a atraktivní financování, které pomůže klientům efektivně investovat do podnikových aplikací a souvisejících služeb včetně infrastruktury.
Článek WEBCOM a.s. ze dne pondělí 11. ledna 2016
WEBCOM od ledna 2019 jako Konica Minolta IT Solutions Czech
Jan Svoboda - nový ředitel divize incadea
Jaromír Šponar získal pretižní ocenění Microsoft MVP
WEBCOM spustil nový odborný web o Automotive
Efektivní marketingová komunikace firmy
Propojení obchodních aplikací zvyšuje efektivitu firmy
Efektivní řízení servisních pracovníků v terénu
Bezpečnost veřejného prostoru pod dohledem technologie 3D-Lidar
WEBCOM pomáhá dětem s diabetem
Dynamics 365 pomáhá obchodníkům zlepšovat vztahy se zákazníky
Microsoft Dynamics 365 - cloudové řešení nové generace
Microsoft Dynamics 365 - užitečné, produktivní a inteligentní řešení
WEBCOM 8 STEPS analýza pomáhá firmám k úspěšnému rozvoji
WEBCOM obhájil členství v elitní skupině Microsoft Dynamics President´s Club
Řešení pro CPI Property Group vítězí v soutěži Microsoft Awards 2016
Realizační tým řešení Microsoft Dynamics CRM WEBCOMu posiluje
Dynamics Online NAV pružně reaguje na potřeby uživatelů
4Home využívá Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
Realitní skupina CPI využívá Microsoft Dynamics AX 2012
WEBCOM mění logo a vstupuje do skupiny Konica Minolta
Efektivní využití BI pro automototive
WEBCOM se začleňuje do skupiny Konica Minolta
Microsoft Dynamics CRM pro call centra
WEBCOM pomáhá plnit přání seniorům
WEBCOM uspěl v týmové sportovní soutěži ITchampions Únětická 12
Odborné kurzy Microsoft Dynamics NAV 2009
Prestižní ocenění IBM Top Contributor 2014 pro WEBCOM
Profesor Zdeněk Souček v síni slávy soutěže Manažer roku 2014
Webcom Education Point - Microsoft Dynamics NAV kurzy
Účetnictví s Dynamics Online NAV
Automotive řešení incadea pro polský trh zajišťuje WEBCOM
Software jako služba šetří náklady na IT a zvyšuje uživatelský komfort
WEBCOM opět mezi nejlepšími partnery Microsoftu
WEBCOM opět v komunitě Microsoft Dynamics Inner Circle 2014
WEBCOM zůstává členem celosvětové elitní skupiny President´s Club i v roce 2014
Prodej řešení incadea v Polsku bude exkluzivně zajišťovat WEBCOM
WEBCOM představuje nové školicí centrum v Brně
UMAX Dynamics AX - informační systém pro utilitní společnosti
Řešení incadea pomáhá řídit prodej a servis vozidel DAF
Přestavba kostela sv. Václava v Lanškrouně s podporou WEBCOM
WEBCOM partnerem incadea GmbH pro polský trh
Diskusní setkání pro utilitní společnosti
WEBCOM členem Microsoft President´s Club 2013
WEBCOM potvrzuje svou dlouhodobou strategii v oboru energetiky
UMAX - informační systém pro utilitní společnosti
WEBCOM partnerem konference Nová vize IT 2013
Automotive řešení WEBCOM pro Ford Česká republika
WEBCOM vítězem soutěže Microsoft Awards 2013 v kategorii Microsoft Dynamics CRM
Webcom Dynamics Network podpoří prodej ERP a CRM systémů pro malé a střední firmy