BI pro automobilový průmysl přináší výrobcům informace pro plánování a zpětnou vazbu z trhu. Vedle obecného použití BI v automotive je jednou z jeho rolí i pomoc s řízením dealerské a importérské sítě.
Řešení Business Intelligence (BI) pak dodává dealerům a importérům informace o jejich síti na úrovni jednotlivých států, regionů, kontinentů a v neposlední řadě o importérské síti, kde jsou sledovanými veličinami jednotlivé země a regiony např. EMEA, USA apod. Dodavatelé do automobilek mohou použít BI i pro vlastní potřebu. Pomáhá jim sledovat ekonomické ukazatele, jakými jsou vývoj nákladů, cash flow, optimální stav zásob i náklady na dosažení aktuálních výsledků a další vybrané ukazatele typické pro tento druh podnikání.
Pro řízení chodu dodavatele do automobilek se používá standardní ERP systém rozšířený o funkcionality specifické pro tento obor. To v praxi znamená, že zpravidla obsahuje možnost reportingu i základních BI funkcí. Častěji pak nabízí i možnost exportu dat do externího BI systému.
"Z pohledu vlastní potřeby výrobce na reporting a BI nemusí být integrované řešení v ERP systému dostatečné. Výrobce, který chce mít podrobný přehled o výkonnosti celého výrobního a dodavatelského řetězce a na základě těchto znalostí pak potřebuje činit odpovídající manažerská rozhodnutí, se zákonitě dostane do situace, kdy potřebuje sofistikované BI řešení. To mu pak umožňuje velmi jednoduše sledovat jednotlivé klíčové ukazatele výkonnosti a provádět snadno a rychle jejich detailní analýzu. Vše bez nutnosti vytvářet další reporty přímo z ERP systému a jejich následné konsolidace," říká Martin Tunys, Key Account Manager oblasti automotive společnosti WEBCOM.
Současná ekonomika vyžaduje rychlejší pochopení stavu věcí i větší míru jistoty, že učiněná rozhodnutí povedou k optimálním výsledkům. Je tedy zřejmé, že implementací sofistikovaného BI řešení se rozšiřují pro všechny články výrobního a prodejního řetězce v oblasti automobilového průmyslu možnosti analýzy a výstupů z dat. Jedině takto jsou pak firmy schopny s nimi pružně a efektivně nakládat a získávat tak nespornou konkurenční výhodu nad ostatními společnostmi na trhu.
Celkový objem vygenerovaných dat stále roste
Statistiky ukazují, že se na celém světě každoročně objem generovaných dat zdvojnásobuje. Více jak polovina dat v digitálním světě vzniká na rozvinutých trzích, jako jsou Německo, Japonsko či Spojené státy, ovšem do roku 2020 se tento poměr zřejmě bude obracet ve prospěch rozvíjejících se trhů, které představují Brazílie, Čína, Indie a Mexiko.
Vzhledem k faktu, že jádrem strategie a rozhodování každé moderní společnosti jsou právě data, je naprosto nezbytné vyvíjet tlak na tvorbu efektivních metod, které umožňují, v zájmu dosažení vytyčených ekonomických cílů, jejich přesnou, spolehlivou a aktuální analýzu.
Transakční data
Jedním z klíčových datových toků jsou tzv. transakční data. Obsahují informace o požadavcích, pohybech zboží a peněz, o změnách stavů podnikových zdrojů nebo jiných dat a zajišťují tím informační výměnu. Transakční data zaznamenávají informace vztažené ke konkrétnímu času a konkrétním kmenovým datům.
Základní metoda, která dokáže transakční data vzájemně propojovat a vytvářet z nich multidimenzionální strukturovaná data, je Business Intelligence. BI představuje celou sadu procesů, technologií a nástrojů, které vedou k získání adekvátních informací z dat. Tyto je pak možné analyzovat, porovnávat skutečnost s plánem nebo s předešlými obdobími.
Pomáhají hledat trendy a provádět predikce i simulace budoucího vývoje. Základním řetězcem je relativně jednoduchá linie od získání dat ze zdrojových systémů (informační systém ERP, mzdový systém, docházka, systém na řízení zakázek nebo výrobní systém), následného provedení transformace a kontroly těchto údajů, naplnění datových skladů a vytvoření vazby mezi získanými daty.
Finálním úkolem tohoto procesu je provedení výpočtů a zobrazení výsledků v poptávaném formátu.
Článek WEBCOM a.s. ze dne čtvrtek 13. srpna 2015
WEBCOM od ledna 2019 jako Konica Minolta IT Solutions Czech
Jan Svoboda - nový ředitel divize incadea
Jaromír Šponar získal pretižní ocenění Microsoft MVP
WEBCOM spustil nový odborný web o Automotive
Efektivní marketingová komunikace firmy
Propojení obchodních aplikací zvyšuje efektivitu firmy
Efektivní řízení servisních pracovníků v terénu
Bezpečnost veřejného prostoru pod dohledem technologie 3D-Lidar
WEBCOM pomáhá dětem s diabetem
Dynamics 365 pomáhá obchodníkům zlepšovat vztahy se zákazníky
Microsoft Dynamics 365 - cloudové řešení nové generace
Microsoft Dynamics 365 - užitečné, produktivní a inteligentní řešení
WEBCOM 8 STEPS analýza pomáhá firmám k úspěšnému rozvoji
WEBCOM obhájil členství v elitní skupině Microsoft Dynamics President´s Club
Řešení pro CPI Property Group vítězí v soutěži Microsoft Awards 2016
Realizační tým řešení Microsoft Dynamics CRM WEBCOMu posiluje
Dynamics Online NAV pružně reaguje na potřeby uživatelů
4Home využívá Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
Realitní skupina CPI využívá Microsoft Dynamics AX 2012
WEBCOM mění logo a vstupuje do skupiny Konica Minolta
Efektivní využití BI pro automototive
WEBCOM se začleňuje do skupiny Konica Minolta
Microsoft Dynamics CRM pro call centra
WEBCOM pomáhá plnit přání seniorům
WEBCOM uspěl v týmové sportovní soutěži ITchampions Únětická 12
Odborné kurzy Microsoft Dynamics NAV 2009
Prestižní ocenění IBM Top Contributor 2014 pro WEBCOM
Profesor Zdeněk Souček v síni slávy soutěže Manažer roku 2014
Webcom Education Point - Microsoft Dynamics NAV kurzy
Účetnictví s Dynamics Online NAV
Automotive řešení incadea pro polský trh zajišťuje WEBCOM
Software jako služba šetří náklady na IT a zvyšuje uživatelský komfort
WEBCOM opět mezi nejlepšími partnery Microsoftu
WEBCOM opět v komunitě Microsoft Dynamics Inner Circle 2014
WEBCOM zůstává členem celosvětové elitní skupiny President´s Club i v roce 2014
Prodej řešení incadea v Polsku bude exkluzivně zajišťovat WEBCOM
WEBCOM představuje nové školicí centrum v Brně
UMAX Dynamics AX - informační systém pro utilitní společnosti
Řešení incadea pomáhá řídit prodej a servis vozidel DAF
Přestavba kostela sv. Václava v Lanškrouně s podporou WEBCOM
WEBCOM partnerem incadea GmbH pro polský trh
Diskusní setkání pro utilitní společnosti
WEBCOM členem Microsoft President´s Club 2013
WEBCOM potvrzuje svou dlouhodobou strategii v oboru energetiky
UMAX - informační systém pro utilitní společnosti
WEBCOM partnerem konference Nová vize IT 2013
Automotive řešení WEBCOM pro Ford Česká republika
WEBCOM vítězem soutěže Microsoft Awards 2013 v kategorii Microsoft Dynamics CRM
Webcom Dynamics Network podpoří prodej ERP a CRM systémů pro malé a střední firmy