Více jak polovina respondentů z průzkumu XEROX zvyšuje své technologické rozpočty a třetina plánuje zrychlit digitální transformaci v důsledku COVID-19. Výsledky také ukazují, že přibližně 82% pracovníků se z home office vrátí do zaměstnání v rozmezí 12 - 18 měsíců. V ČR pandemie způsobila změnu uvažování ve firmách všech velikostí.
"Setkáváme se se zvýšeným zájmem jak o služby spojené s řízením dokumentů, tak s jejich vytěžováním. Díky této extrémní situaci jsme si mohli vyzkoušet všechny výhody, které digitalizace administrativních úkonů spojených s dokumentem ve firmě, přináší. Adaptovali jsme se na změnu všichni neuvěřitelně rychle. Moderní technologie a softwarová řešení nám umožní skutečně změnit způsob, kterým pracujeme. A naši zákazníci tento trend svým chováním jen potvrzují. Vzdálený přístup do všech úložišť, správa obsahu, schvalovací procesy, bezpečnost, jak dat, tak systémů, to vše se stalo v období pandemie prioritou. Mnozí naši zákazníci to řešili ihned a další to řeší nyní, protože zjistili, že flexibilita přináší v každém odvětví řadu výhod a zejména úspor. Tento trend bude jednoznačně pokračovat. Přesto jsou místa, kde je člověk nenahraditelný a být tam prostě musí. Rozhodně tedy v blízké době zcela nezmizí z kanceláří ani lidé ani papír," říká Luboš Novotný, obchodní ředitel XEROX CZECH REPUBLIC.
Průzkum Výzkum budoucnost práce (Future of Work Survey) společnosti Xerox, který sestavila nezávislá společnost Vanson Bourne, shromáždil odpovědi od 600 IT odborníků včetně vrcholových manažerů (C-level) z USA, Kanady, Velké Británie, Německa a Francie. Vybrány byly firmy s alespoň 500 zaměstnanci.
KLÍČOVÁ ZJIŠTÉNÍ PRUZKŮMU
Návrat většiny zaměstnanců do kanceláří
Před zavedením požadavků na home office bylo pro 33% respondentů největší starostí zabezpečení dat a soukromí v souvislosti se vzdáleným režimem, 24% zmínilo produktivitu zaměstnanců a 16% technologickou infrastrukturu.
Tyto obavy spolu s přesvědčením 95% respondentů o důležitosti osobní komunikace pro osobní rozvoj a hodnocení schopností naznačují, že více rozšířená práce na dálku nenahradí tradiční kancelářský prostor. V současné situaci se ovšem mění postoje a politika vrcholových manažerů.
Z dotázaných zemí mají nejpravděpodobnější nárůst důvěry v práci na dálku v USA (86%) následované Velkou Británií (80%), Německem (80%), Kanadou (77%) a Francií (75%).
58% společností navíc plánuje změnit svá pravidla pro práci z domova v rámci příštího roku. To zdůrazňuje potřebu firem podporovat hybridní pracovní sílu.
Poučení z průzkumu:
Odhalení technologických problémů
Rychlý přechod na vzdálený režim byl pro většinu podniků obtížný. Pouze 28% společností bylo plně připraveno a 29% zdůraznilo, že právě technologické nedostatky jim způsobovaly největší problémy. Z dotazovaných zemí byla na náhlý přechod nejméně připravena Francie, zatímco nejlépe společnosti v USA.
Pokud jde o samotnou technologii, pak největší výzvou byla vzdálená podpora IT (35%), neadekvátní řešení pracovních postupů (27%), nedostatek nástrojů pro komunikaci a spolupráci (22%) a nedostatek cloudových řešení (10%).
85% podnikatelských lídrů také postrádalo snadný přístup ke svým kancelářským tiskárnám, přičemž nejvíce chyběly respondentům z USA (93%), Německa (92%) a Francie (91%).
Poučení z průzkumu:
Pořizování nových technologií
V důsledku odhalených technologických mezer 70% IT lídrů celosvětově přehodnocuje výdaje v rámci svého rozpočtu. Společnosti zvyšují investice především do vzdálených technologických zdrojů (55%), nebo hybridních kancelářských a vzdálených zdrojů (40%).
Dále investují do cloudového softwaru (65%), vzdáleného systému IT (63%) a softwarů usnadňujících spolupráci a podporu (52%).
Hardware (notebooky, tiskárny) byly další problematickou položkou. Zejména pro společnosti sídlící ve Francii. 22% respondentů hardware uvedlo jako nejdůležitější položku v souvislosti s produktivitou práce, technologií a celkovou pracovní zkušeností.
Poučení z průzkumu:
Článek XEROX CZECH REPUBLIC s.r.o. ze dne středa 24. června 2020
COVID-19 zrychluje plány na digitální transformaci firem
Produkční skener DocuMate 6710 pomáhá s digitální transformací
Efektivní správa řízení tiskových služeb pro všechny firmy i obory
Bezpečný a cenově dostupný firemní tisk
Cenově dostupná multifunkce Xerox B1022/B1025 pro menší i střední firmy
Ovladač Xerox Global Print Driver zjednodušuje správu tiskových zařízení
Automatizace tisku s unikátními metalickými efekty
Jak nastavit správné procesy GDPR
Důležité oblasti z pohledu bezpečnosti firemních dat
Fuji Xerox - inovativní lídr v oblasti technologií tisku a chytrých pracovních řešení
Bílý tisk na barevná média s širokým uplatněním pro reklamu a marketing
Xerox ColorQube 8570: první stolní tiskárna s tuhým inkoustem
Xerox představuje nový web, e-shop Chester a mikrostránky dokumentyefektivne.cz
Pavel Štěpán: nový obchodní ředitel pro strategické zákazníky XEROX
Xerox je evropským lídrem na trhu řízených tiskových služeb
Xerox Espresso Book Machine: řešení pro individuální tisk knih
Grafický SW RIP Caldera verze 8 pro celé portfolio velkoformátových barevných tiskáren Xerox
Xerox iGen4 EXP: úspěšný prodej produkčního systému díky využití většího formátu papíru
Prestižní ocenění pro Xerox XMPie na veletrhu Graph Expo 2010
Xerox je podle IDC lídrem pro outsourcing tiskových služeb
Xerox iGen4 EXP: nový barevný produkční systém
Xerox 550/560: nová produkční barevná tiskárna pro tisk ve vysoké kvalitě
Nové funkce barevných multifunkčních zařízení Xerox
Xerox je lídrem v oblasti řízených tiskových služeb
Xerox 6622: velkoformátová černobílá tiskárna s přesným a rychlým tiskem
Xerox WorkCentre 3550: nové vysokorychlostní zařízení pro malé a střední firmy
Dolováním textu v boji proti nemocničním infekcím
Charitativní závod dračích lodí s posádkou Xeroxu
Xerox WorkCentre 7120, barevný tisk a vysoká produktivita za dostupnou cenu
Xerox vstupuje do textilního průmyslu
Xerox vede světový trh správy dokumentů
IPEX 2010, Xerox potvrdí přední postavení na trhu digitálního tisku
Xerox dokončil akvizici Affiliated Computer Services
Xerox technologie tuhého inkoustu snižuje náklady na barevný tisk až o 62 %
Xerox Czech Republic mění organizační strukturu
Zpráva Xeroxu o globální odpovědnosti pro rok 2009 potvrzuje pokrok
Xerox vyvinul látku prodlužující životnost tiskáren
Phaser 6140 od Xerox, jasné barvy za nízkou cenu
Xerox vyvinul stříbrnou částečku umožňující nahradit křemíkové obvody plastem
Phaser 3140, kompaktní a výkonná černobílá tiskárna Xerox
Xerox 6604 a 6605 rozšiřují řadu velkoformátových tiskáren o nové kompaktní systémy
Xerox provede akvizici společnosti Affiliated Computer Services
Xerox nabízí víc než jen záruku
Xerox dominuje trhu řízených tiskových služeb i v roce 2009
Nové systémy Xerox splňují rostoucí požadavky na digitální barevný tisk
Libor Holík, nový generální ředitel Xerox
Multifunkce Xerox s HiQ LED technologií jsou o 50 % energeticky úspornější než konkurence
Xerox vede žebříček outsourcingových společností
Xerox rozšiřuje dokončovací možnosti produkčních systémů
Outsourcing je podle IDC klíčem k transformaci telekomunikačního trhu