logo XEROX CZECH REPUBLIC  s.r.o.

COVID-19 zrychluje plány na digitální transformaci firem

Více jak polovina respondentů z průzkumu XEROX zvyšuje své technologické rozpočty a třetina plánuje zrychlit digitální transformaci v důsledku COVID-19. Výsledky také ukazují, že přibližně 82% pracovníků se z home office vrátí do zaměstnání v rozmezí 12 - 18 měsíců. V ČR pandemie způsobila změnu uvažování ve firmách všech velikostí.

"Setkáváme se se zvýšeným zájmem jak o služby spojené s řízením dokumentů, tak s jejich vytěžováním. Díky této extrémní situaci jsme si mohli vyzkoušet všechny výhody, které digitalizace administrativních úkonů spojených s dokumentem ve firmě, přináší. Adaptovali jsme se na změnu všichni neuvěřitelně rychle. Moderní technologie a softwarová řešení nám umožní skutečně změnit způsob, kterým pracujeme. A naši zákazníci tento trend svým chováním jen potvrzují. Vzdálený přístup do všech úložišť, správa obsahu, schvalovací procesy, bezpečnost, jak dat, tak systémů, to vše se stalo v období pandemie prioritou. Mnozí naši zákazníci to řešili ihned a další to řeší nyní, protože zjistili, že flexibilita přináší v každém odvětví řadu výhod a zejména úspor. Tento trend bude jednoznačně pokračovat. Přesto jsou místa, kde je člověk nenahraditelný a být tam prostě musí. Rozhodně tedy v blízké době zcela nezmizí z kanceláří ani lidé ani papír," říká Luboš Novotný, obchodní ředitel XEROX CZECH REPUBLIC.

Průzkum Výzkum budoucnost práce (Future of Work Survey) společnosti Xerox, který sestavila nezávislá společnost Vanson Bourne, shromáždil odpovědi od 600 IT odborníků včetně vrcholových manažerů (C-level) z USA, Kanady, Velké Británie, Německa a Francie. Vybrány byly firmy s alespoň 500 zaměstnanci.

KLÍČOVÁ ZJIŠTÉNÍ PRUZKŮMU

Návrat většiny zaměstnanců do kanceláří

Před zavedením požadavků na home office bylo pro 33% respondentů největší starostí zabezpečení dat a soukromí v souvislosti se vzdáleným režimem, 24% zmínilo produktivitu zaměstnanců a 16% technologickou infrastrukturu.

Tyto obavy spolu s přesvědčením 95% respondentů o důležitosti osobní komunikace pro osobní rozvoj a hodnocení schopností naznačují, že více rozšířená práce na dálku nenahradí tradiční kancelářský prostor. V současné situaci se ovšem mění postoje a politika vrcholových manažerů.

Z dotázaných zemí mají nejpravděpodobnější nárůst důvěry v práci na dálku v USA (86%) následované Velkou Británií (80%), Německem (80%), Kanadou (77%) a Francií (75%).

58% společností navíc plánuje změnit svá pravidla pro práci z domova v rámci příštího roku. To zdůrazňuje potřebu firem podporovat hybridní pracovní sílu.

Poučení z průzkumu:

Odhalení technologických problémů

Rychlý přechod na vzdálený režim byl pro většinu podniků obtížný. Pouze 28% společností bylo plně připraveno a 29% zdůraznilo, že právě technologické nedostatky jim způsobovaly největší problémy. Z dotazovaných zemí byla na náhlý přechod nejméně připravena Francie, zatímco nejlépe společnosti v USA.

Pokud jde o samotnou technologii, pak největší výzvou byla vzdálená podpora IT (35%), neadekvátní řešení pracovních postupů (27%), nedostatek nástrojů pro komunikaci a spolupráci (22%) a nedostatek cloudových řešení (10%).

85% podnikatelských lídrů také postrádalo snadný přístup ke svým kancelářským tiskárnám, přičemž nejvíce chyběly respondentům z USA (93%), Německa (92%) a Francie (91%).

Poučení z průzkumu:

Pořizování nových technologií

V důsledku odhalených technologických mezer 70% IT lídrů celosvětově přehodnocuje výdaje v rámci svého rozpočtu. Společnosti zvyšují investice především do vzdálených technologických zdrojů (55%), nebo hybridních kancelářských a vzdálených zdrojů (40%).

Dále investují do cloudového softwaru (65%), vzdáleného systému IT (63%) a softwarů usnadňujících spolupráci a podporu (52%).

Hardware (notebooky, tiskárny) byly další problematickou položkou. Zejména pro společnosti sídlící ve Francii. 22% respondentů hardware uvedlo jako nejdůležitější položku v souvislosti s produktivitou práce, technologií a celkovou pracovní zkušeností.

Poučení z průzkumu:

Článek XEROX CZECH REPUBLIC s.r.o. ze dne středa 24. června 2020

Další články od XEROX CZECH REPUBLIC s.r.o.

COVID-19 zrychluje plány na digitální transformaci firem

Produkční skener DocuMate 6710 pomáhá s digitální transformací

Efektivní správa řízení tiskových služeb pro všechny firmy i obory

Bezpečný a cenově dostupný firemní tisk

Cenově dostupná multifunkce Xerox B1022/B1025 pro menší i střední firmy

Ovladač Xerox Global Print Driver zjednodušuje správu tiskových zařízení

Automatizace tisku s unikátními metalickými efekty

Jak nastavit správné procesy GDPR

Důležité oblasti z pohledu bezpečnosti firemních dat

Fuji Xerox - inovativní lídr v oblasti technologií tisku a chytrých pracovních řešení

Bílý tisk na barevná média s širokým uplatněním pro reklamu a marketing

Xerox ColorQube 8570: první stolní tiskárna s tuhým inkoustem

Xerox představuje nový web, e-shop Chester a mikrostránky dokumentyefektivne.cz

Pavel Štěpán: nový obchodní ředitel pro strategické zákazníky XEROX

Xerox je evropským lídrem na trhu řízených tiskových služeb

Xerox Espresso Book Machine: řešení pro individuální tisk knih

Grafický SW RIP Caldera verze 8 pro celé portfolio velkoformátových barevných tiskáren Xerox

Xerox iGen4 EXP: úspěšný prodej produkčního systému díky využití většího formátu papíru

Prestižní ocenění pro Xerox XMPie na veletrhu Graph Expo 2010

Xerox je podle IDC lídrem pro outsourcing tiskových služeb

Xerox iGen4 EXP: nový barevný produkční systém

Xerox 550/560: nová produkční barevná tiskárna pro tisk ve vysoké kvalitě

Nové funkce barevných multifunkčních zařízení Xerox

Xerox je lídrem v oblasti řízených tiskových služeb

Xerox 6622: velkoformátová černobílá tiskárna s přesným a rychlým tiskem

Xerox WorkCentre 3550: nové vysokorychlostní zařízení pro malé a střední firmy

Dolováním textu v boji proti nemocničním infekcím

Charitativní závod dračích lodí s posádkou Xeroxu

Xerox WorkCentre 7120, barevný tisk a vysoká produktivita za dostupnou cenu

Xerox vstupuje do textilního průmyslu

Xerox vede světový trh správy dokumentů

IPEX 2010, Xerox potvrdí přední postavení na trhu digitálního tisku

Xerox dokončil akvizici Affiliated Computer Services

Xerox technologie tuhého inkoustu snižuje náklady na barevný tisk až o 62 %

Xerox Czech Republic mění organizační strukturu

Zpráva Xeroxu o globální odpovědnosti pro rok 2009 potvrzuje pokrok

Xerox vyvinul látku prodlužující životnost tiskáren

Phaser 6140 od Xerox, jasné barvy za nízkou cenu

Xerox vyvinul stříbrnou částečku umožňující nahradit křemíkové obvody plastem

Phaser 3140, kompaktní a výkonná černobílá tiskárna Xerox

Xerox 6604 a 6605 rozšiřují řadu velkoformátových tiskáren o nové kompaktní systémy

Xerox provede akvizici společnosti Affiliated Computer Services

Xerox nabízí víc než jen záruku

Xerox dominuje trhu řízených tiskových služeb i v roce 2009

Nové systémy Xerox splňují rostoucí požadavky na digitální barevný tisk

Libor Holík, nový generální ředitel Xerox

Multifunkce Xerox s HiQ LED technologií jsou o 50 % energeticky úspornější než konkurence

Xerox vede žebříček outsourcingových společností

Xerox rozšiřuje dokončovací možnosti produkčních systémů

Outsourcing je podle IDC klíčem k transformaci telekomunikačního trhu